جهانگیری: دولت نسبت به مشکلات دامداران بی‌ تفاوت نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهانگیری: دولت نسبت به مشکلات دامداران بی‌ تفاوت نیست
جهانگیری: دولت نسبت به مشکلات دامداران بی‌ تفاوت نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
جلسه تنظیم بازار و کالاهای اساسی عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه در خصوص خشکسالی و دغدغه دامداران بیان داشت: دولت نمی تواند نسبت به مسائل و مشکلات دامداران به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور بی تفاوت باشد.

استانداری تهران بر الزام دور‌کاری 70 درصدی کارکنان تاکید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
استانداری تهران بر الزام دور‌کاری 70 درصدی کارکنان تاکید کرد

معاون اول رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه شیر و لبنیات امروز بخش مهمی از سفره مردم و سبد خانوار را تشکیل می دهد، تصریح کرد: دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر در فشارهای ناشی از خشکسالی تنها بمانند.
جهانگیری افزود: تلاش خواهیم کرد جلسه ای با حضور دستگاه های ذیربط برای بررسی مشکلات دامداران برگزار کنیم و تدابیری را بیندیشیم که هم دغدغه دامداران به حداقل برسد و هم مردم و مصرف کنندگان شیر و لبنیات تحت فشار قرار نگیرند.
وی همچنین با اشاره به گزارش های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان ذخایر کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: میزان ذخایر کالاهای اساسی باید همواره اطمینان بخش باشد و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تامین بموقع کالاهای مذکور نباید اجازه دهند که میزان این ذخایر کاهش پیدا کند.

جهانگیری با قدردانی از بانک مرکزی به خاطر تلاش در جهت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال های اخیر گفت: وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت و کنترل دقیقی بر تأمین کالاهای اساسی و موجودی این کالاها داشته باشند تا برای مردم دغدغه ای در خصوص تأمین این اقلام به وجود نیابد.

در این جلسه که وزرای دادگستری و صنعت، معدن تجارت، رییس سازمان غذا و دارو و رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گزارشی از میزان ذخایر کالاهای اساسی و روند واردات این اقلام ارائه کرد.

در این نشست همچنین در خصوص مسایل و مشکلات دامداران نظیر خشکسالی و تأمین علوفه بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد این موضوع به صورت جامع در جلسه ای جداگانه بررسی شود و پس از ارائه پیشنهادات دستگاه های ذیربط، تصمیمات لازم برای حل این مسایل اتخاذ گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала