اولیانوف: احدی نمی تواند موضوعی را به تهران تحمیل کند

© AP Photo / Lisa Leutnerاولیانوف: احدی نمی تواند موضوعی را به تهران تحمیل کند
اولیانوف: احدی نمی تواند موضوعی را به تهران تحمیل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اذعان کرد: کسی نمی‌ تواند بحث‌ هایی را خلاف اراده ایران به این کشور تحمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در صفحه توییتری خود در پستی نوشت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، بندهای غروب آفتاب در برجام قابل تمدید هستند؛ اما این کار تنها از طریق اجماع امکان‌ پذیر است.

​نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در این باره ادامه داد: بنابراین، احدی نمی‌ تواند بر خلاف اراده ایران بحث‌ هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.

اولیانوف در توییت دیگری بیان داشت: برای روشن شدن موضوع: روسیه کاملاً از گفتگوهای امنیتی در خلیج فارس حمایت می‌کند، اما این مسئله متفاوتی است که نباید آن را با گفتگوهای برجام مخلوط کرد. امنیت در منطقه باید به صورت مستقل مورد بحث قرار بگیرد.

​لازم به ذکر است که منظور از "بندهای غروب آفتاب" در توافق هسته‌ ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، بندهایی است که محدودیت‌ های تعریف شده ذیل آنها برای فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران بعد از دوره‌ های زمانی مشخصی منقضی می‌ شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала