بازگشایی مدارس در ایران به شرط ایمنی جمعی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدرسه دخترانه در ایران
مدرسه دخترانه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
وزیر آموزش و پرورش ایران بیان داشت که اگر در مهر امسال با وضعیتی ایمنی جمعی مواجه شویم حضور دانش آموزان در مدارس مخاطره نخواهد داشت و آموزش حضوری خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه همه پژوهش‌ها در دنیا مربوط به آموزش در دوران کرونا نقطه مشترکی داشت و آن هم بازماندگان از تحصیل بود، گفت: بازماندگان از تحصیل ما در ایام کرونا با گذشته متفاوت نبود و از هر ۱۰۰۰ نفر دانش‌آموز سه نفر ادامه تحصیل نداده بودند که سه‌دهم درصد می شود و آن نگرانی که به‌صورت گسترده درباره ترک تحصیل وجود داشت را منتفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی، ۴۰ هزار نفر در پایه اول دبستان ثبت‌نام نکردند و طی گفت‌وگویی با ۸۰ هزار مدیر مدرسه، از آن‌ها خواستم دانش‌آموزان از آموزش دور نباشند و روش‌های دسترسی به آموزش برای آن‌ها مشخص شود.

وی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: به هر طریقی که بشود اصل بر برگزاری حضوری مدارس است و یکی از پیش‌نیازهای این امر، واکسیناسیون معلمان است. اگر در مهر امسال با وضعیتی مواجه شدیم که ایمنی جمعی ایجاد شده باشد، حضور دانش آموزان در مدارس مخاطره نداشته باشد و مسئولان بهداشت این امر را تأیید کنند، آموزش را حضوری برگزار می‌کنیم. همچنین اگر اگر تأکید بر افزایش فاصله اجتماعی در کلاس‌ها باشد و بگویند باید تعداد دانش‌آموزان در مدرسه محدود باشد، برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم که چگونه دانش‌آموزان بین روزهای مختلف توزیع شوند. سلامت دانش‌آموزان برایمان در اولویت است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم سلامت آنها به مخاطره بیفتد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала