کرونای دلتا چه علائمی دارد؟ +عکس، ویدئو

© AP Photo / Darko Vojinovicکرونای دلتا چه علائمی دارد؟
کرونای دلتا چه علائمی دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
علائم کرونا دلتا با کروناهای دیگر فرق دارد و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری کووید ۱۹ هنوز به طور کامل مهار نشده است و هر روز خبرهای تازه‌ای از نوع جهش یافته آن در جهان به گوش می‌رسد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کرونای نوع دلتا در بیش از ۷۰ کشور دیده شده و مواردی از آن ثبت شده است و احتمال می‌رود به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ در سطح جهان تبدیل شود.


علامت‌های کرونا دلتا با کروناهای قبلی تفاوت دارد و علائم آن با آبریزش بینی، تب و گلودرد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند. و حدود سه تا چهار روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می‌انجامد. درگیری ریه این نوع کرونای جهش یافته مانند کرونای انگلیس است.


گفتنی‌ست حتی افرادی که واکسن کرونا زده‌اند نیز در معرض ابتلا به کرونای دلتا قرار دارند و ممکن است حتی آن را به دیگران نیز انتقال دهند. بنابراین توصیه می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود و در صورت ابتلا به این نوع از کرونا، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه بمانید تا ناقل این بیماری به دیگران نباشید ضمن اینکه با استراحت، افراد به کووید سبک‌تری مبتلا می‌شوند.


کاربران بسیاری با وحشت از کرونا دلتا صحبت می‌کنند، برخی عنوان می‌کنند با چنین علائمی نزد پزشک رفته‌اند و پزشک، تنها به آنها استراحت را توصیه کرده است، در حالیکه این کاربران از این نگرانند که مبادا به کرونا مبتلا شده باشند. جمعی از کاربران نیز در پاسخ به این افراد عنوان می‌کنند تنها تست تشخیص کرونا می‌تواند ابتلا و یا سلامت افراد را روشن کند.

گروهی از کاربران به عدم تکمیل واکسیناسیون عمومی در ایران اشاره می‌کنند و معتقدند با این وضع از سرعت واکسیناسیون جمع زیادی از مردم به این نوع از کرونای جهش یافته مبتلا خواهند شد. این کاربران از وضعیت حاکم در جهان ابراز نگرانی و نارضایتی می‌کنند و عنوان می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و دیگران را ایمن کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала