مرزهای سیستان و بلوچستان باید بسته شود

© Sputnikمرزهای استان سیستان و بلوچستان باید بسته شود
مرزهای استان سیستان و بلوچستان باید بسته شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد که باید مرزهای استان سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع سویه دلتا ویروس کرونا بسته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران درباره آخرین وضعیت گسترش سویه دلتای ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد منتها همه امکانات بسیج شده، وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده که هر امکاناتی را لازم دارند تهیه کنند و به آنها دارو و تجهیزات مورد نیاز در اکثر وقت داده می شود. به هلال احمر هم اعلام شده که هر امکاناتی را می خواهند بگویند.

ویژگی‌های سویه دلتا ویروس کرونا چه هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
ویژگی‌های سویه دلتا ویروس کرونا چه هستند؟

وی افزود: سپاه، بسیج و نیروهای مسلح هم به میدان آمده و کمک های لازم را انجام می دهند. همچنین تیم واکنش سریع در استان مستقر شده و امکانات و تجهیزات را فرستاده اند و معاون وزیر هم در استان حضور دارد. امروز هم از وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستند که حداقل یک هفته دیگر استان سیستان و بلوچستان را تعطیل کند.

شهریاری با تاکید بر اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان باید پروتکل ها را رعایت کنند، گفت: متاسفانه سویه دلتا به سرعت گسترش پیدا می کند. در بازدیدی که داشتیم بیشتر گرفتاری ها در یک خانواده بوده چون اگر یک نفر مبتلا شود بلافاصله سایر اعضای خانواده هم مبتلا می شوند. پس درخواست ما از مردم این است که پروتکل ها را رعایت کنند. ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را انجام دهند.

نماینده زاهدان اظهار کرد: متاسفانه استفاده از ماسک در استان سیستان و بلوچستان ۴۲ درصد است. فاصله گذاری رعایت نشده و دست ها هم مرتب شسته نمی شود. این اولین پیک جدی است که استان سیستان و بلوچستان را درگیر کرده به همین دلیل ما از تیم واکنش سریع در تهران خواستیم که حضور پیدا کرده و تجربیات را به همکاران در استان انتقال دهد.

شهریاری درباره میزان تاثیر مشکلات مالی مردم استان سیستان و بلوچستان در استفاده نکردن از ماسک گفت: شکی نیست که مشکلات مالی در تامین ماسک تاثیری در استفاده نکردن ماسک دارد، ۴۲ درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین و از افراد مستضعف و فقیر هستند. گروه های خیرین و جهادی برای تامین ماسک کمک می کنند اما اینکه بتوانند برای جمعیت سه میلیون نفری ماسک تهیه کنند یک طرف قضیه است و اینکه مردم در صورت داشتن ماسک اعتقادی به استفاده از آن داشته باشند هم طرف دیگر مسئله ای جدا است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید مرز استان سیستان و بلوچستان با پاکستان بسته شود، گفت: در ۲۶ اردیبهشت در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردم که باید مرزها بسته شود تا بتوان شرایط را کنترل کرد. ما همجوار با پاکستان هستیم و احتمال انتقال بیماری زیاد است. آن زمان به این هشدار گوش ندادند و امروز شاهد این وضعیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم. اکنون هم باید مرزهای هوایی، دریایی و زمینی در استان سیستان و بلوچستان بسته شود و کنترل شده تا درمان های لازم صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала