سرطان خودخوری می‌کند تا زنده بماند

© Depositphotos.com / Lightsource سرطان
 سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
سلول‌های سرطانی، بخش آسیب‌دیده را به اندامی که مانند معده آنها است، منتقل می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « interestingengineering»، سلول‌های سرطانی برای زنده ماندن، خودخوری می کنند. غشای سلول‌های سرطانی در حال حاضر در مرکز توجه پژوهش‌هایی قرار دارد که روش جدیدی را برای نجات یافتن سلول‌های سرطانی نشان می‌دهد. سلول‌های سرطانی با کمک این روش می‌توانند آسیب‌هایی را که موجب مرگ آنها می‌شود، ترمیم کنند.

کرونا توانایی از بین بردن سلول ‌های عضله قلب را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
کرونا توانایی از بین بردن سلول ‌های عضله قلب را دارد

پژوهشگران دانمارکی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که سلول‌های سرطانی، بخش آسیب‌دیده را به اندامی که مانند معده آنها است، منتقل می‌کنند تا انرژی لازم برای سلول‌های جدید فراهم شود.

آسیب وارد شده به غشای سلول باید به سرعت ترمیم شود. سلول‌های سرطانی، از روشی موسوم به «Macropinocytosis» استفاده می‌کنند که در حال حاضر، یک ابزار شناخته شده برای سلول‌ها در بافت‌های دیگر است. در این روش، غشای سالم سلول روی ناحیه آسیب‌دیده کشیده می‌شود و سوراخ در عرض چند دقیقه بسته می‌شود. سپس، قسمت آسیب‌دیده غشای سلول به کره‌های کوچک تجزیه می‌شود و به «لیزوزوم»(lysosome) سلول‌ها که مانند معده آنها است، انتقال می‌یابد.

یکی از خطرناک‌ترین ویژگی‌های سرطان، زمانی است که در بدن گسترش می‌یابد. اگر تومورها در قسمت‌های جدیدی از بدن ایجاد شوند، درمان بیماری دشوارتر می‌شود و معمولا به انواع گسترده‌تری از درمان نیاز دارد؛ به ویژه هنگامی که سلول‌های سرطانی در بافت‌های بدن که در معرض آسیب به غشا قرار دارند، پخش می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала