واکنش سازمان محیط زیست ایران به خشک شدن تالاب هورالعظیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش سازمان محیط زیست ایران به خشک شدن تالاب هورالعظیم
واکنش سازمان محیط زیست ایران به خشک شدن تالاب هورالعظیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خشک شدن بخشی از تالاب هورالعظیم را طبیعی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد اشرفی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم اظهار داشت: با توجه به نیاز آبی تالاب به ویژه در فصل تابستان و بالا بودن میزان تبخیر کاهش اکسیژن موجود در آب باید تامین آب را مدیریت کنیم تا شاهد اتفاقات ناگواری از جمله تلف شدن ماهیان و آبزیان و سایر زیستمندان تالاب نباشیم.

در ایران برنامه‌ای برای بازیافت تالاب‌ها تدوین خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2020
در ایران برنامه‌ای برای بازیافت تالاب‌ها تدوین خواهد شد

اشرفی افزود: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای که در تیرماه سال جاری از تالاب هورالعظیم تهیه شده سطح آبگیری کلی تالاب هورالعظیم حدود ۷۵ درصد بوده است. میزان آب در مخازن ۲، سه و چهار بین ۸۰ تا ۸۶ درصد بوده است و در مخزن شماره یک که در ضلع شمالی تالاب قرار دارد به دلیل کاهش آورد رودخانه کرخه و همچنین شیب زمین و تبخیر بسیار بالا به دلیل گرمای شدید منطقه در خرداد و تیر ماه سطح آب در این بخش از تالاب (مخازن شماره یک) حدود ۵۰ درصد رسیده است.

وی در خصوص تصاویری که از خشکی تالاب هورالعظیم در فضای مجازی در حال بازنشر است، بیان داشت: عمده این تصاویر متعلق به مخزن شماره یک تالاب است که با توجه به شیب منطقه، کم شدن آورد، گرما و تبخیر شدید یک روند طبیعی برای تالاب هورالعظیم که در ضلع شمالی این تالاب در حوزه چذابه است به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала