ادامه اعتراضات و جانبداری ها از عیسی کلانتری و مرگ دو خبرنگار جوان در ایران

© Photo / IRNAادامه اعتراضات و جانبداری ها از عیسی کلانتری و مرگ دو خبرنگار جوان در ایران
ادامه اعتراضات و جانبداری ها از عیسی کلانتری و مرگ دو خبرنگار جوان در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
نماینده مردم اردبیل در مجلس از رئیس جمهور خواست که به مدیریت غیرمسئولانه کلانتری در سازمان محیط زیست کشور پایان دهد، اما در این میان برخی مخالف و برخی موافق این برکناری هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، همسر مرحومه مهشاد کریمی از نحوه تحویل دادن تحویل پیکر همسرش دارد؛ آنجا که می‌گوید: بنده را برای تحویل جسد تحت فشار قرار دادند و تحویل جسد را در گروی اعلام رضایت از جانب ما اعلام و عنوان کردند که "اول اعلام کنید که شکایتی از هیچ دستگاهی ندارید"!. اخبار و حاشیه های بوجود آمده حول حادثه واژگون شدن اتوبوس خبرنگاران و کشته شدن دو خبرنگار مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی موجی از اعتراضات را در ایران به همراه داشت. برخی نیز خواهان استعفای عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در ایران شدند.
از سوی دیگر، نماینده مردم اردبیل در مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد که به مدیریت غیرمسئولانه کلانتری در سازمان محیط زیست کشور هر چه سریع‌تر پایان دهد.

معاون اول رئیس جمهوری ایران اسحاق جهانگیری نیز نیاز به عذر خواهی کلانتری را حتمی نمی داند، زیرا دستگاه دیگری قصور کرده است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا مقامات مسئول نسبت به این قضیه حتی عذرخواهی نکرده‌ اند اظهار کرد: اگر تخلفی انجام شد، دستگاه مربوطه حتما باید عذرخواهی کند و پاسخگو باشد. اگر دستگاهی کاری انجام دهد و قصور از طرف آن دستگاه باشد مسئولان ذیربط باید عذرخواهی کنند.

در این راستا، حاشیه ها درخصوص رفتار رئیس سازمان محیط زیست ایران و به عبارتی عدم عذرخواهی رسمی ایشان در شبکه های اجتماعی با طرفداری و انتقادهایی همراه بوده و منتشر شده است. لیدا آشتیانی، از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر می نویسد: کفش طبی، زانویی که خم نمیشه و مشکلات فیزیکی مشهود موقع راه رفتن و نشستن و برخاستن... هزاران ایراد به مدیریت و نحوه حرف زدنش می‌توان گرفت اما مسخره کردن فیزیک یک بیمار رسم جوانمردی نیست.

از سوی دیگر برخی دیگر تصاویری از حضور خبرنگاران در شبکه های اجتماعی در اعتراض به عیسی کلانتری و مرگ دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در اثر واژگونی اتوبوس خبرنگاران را منتشر نموده اند.

گفتنی است، عصر روز چهارشنبه دوم تیر، اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگاران حوزه محیط زیست رسانه‌‌های مختلف کشور که برای بازدید از روند احیای دریاچه ارومیه، عازم این شهر شدند بر اثر واژگون شدن اتوبوس ،دو خبرنگار مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی جان خود را از دست دادند و 21 نفر از آنها نیز به‌شدت مصدوم شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала