گزارش و تحلیل

آغاز ماموریت فضایی کاوشگر چین، سلفی در مریخ

© Photo / ESA/DLR/FU Berlinمریخ
مریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
مریخ نورد چینی "ژورونگ" اولین ضبط های صوتی و تصویری را به زمین فرستاد که دانشمندان را به خود مجذوب کرده است.

اسپوتنیک با استناد به مجله علمی "نِیچه" انگلیس می نویسد: اداره ملی فضایی چین (CNSA) چند فیلم ضبط شده توسط مریخ نورد "ژورونگ" را منتشر کرده است. در میان آنها فیلم های باورنکردنی وجود دارد که فرود خطرناک 23 ثانیه ای کاوشگر چینی  را روی سطح آن سیاره نشان می دهد.

دیوید فلانری، محقق اخترزیست شناسی در دانشگاه فنی کوئینزلند (بریزبن، استرالیا) و عضوتیمی که مریخ نورد Perseverance ناسا را ​​توسعه داده است، اظهار داشت: "مجموعه داده ها - عالی!"

رسانه ها: ایران ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
رسانه ها: ایران ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب می کند

ژورونگ در تاریخ 15 مه به مریخ رسید. ویدئو مربوطه کاهش شدید سرعت مدول فرود قبل از فرود مستقیم روی مریخ  و نحوه باز شدن چتر،   و پس از آن سطح آن سیاره را نشان می دهد.  

یک هفته بعد، در 22 مه، ژورونگ با صدای همهمه موتورهای الکتریکی و قروچ قروچ  چرخ خوردن چرخ هایی که در امتداد سطح شیب دار فلزی قرار دارند از نردبان به سکوی فرود غلتید.

فلانری صدا ها و اصوات مریخ نورد را "جذاب" خواند. او گفت: "بر مریخ نورد آمریکایی  Perservance همچنین یک میکروفون نصب شده بود و کارشناسان سعی کردند صدا ها را با داده های ایستگاه هواشناسی مریخ نورد مطابقت دهند تا ماهیت و چگونگی باد را بررسی نمایند".

فلانری خاطرنشان کرد: "در آغاز مأموریت، این بخشی از وظایف Perservance نبود، اما این نوع تحقیقات علمی، به طور تصادفی، با کاوشگر چینی در مریخ امکان پذیر است. اغلب اتفاق می افتد که ما به طور تصادفی به کشفیاتی تصادفی دست می یابیم و می توانیم از ابزارهای خود به طور کاملا غیر منتظره استفاده کنیم".

در هفته سوم مأموریت، اول ژوئن، ژورونگ بی اختیار دوربین بی سیم را روی زمین انداخت و سپس کمی به عقب رفت و از خودش و مدول فرود عکس سلفی گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала