کشف جسد افسر آمریكایی شرکت کننده در عملیات ترور سپهبد سلیمانی

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکشف جسد افسر آمریكایی شرکت کننده در عملیات ترور سپهبد سلیمانی
کشف جسد افسر آمریكایی شرکت کننده در عملیات ترور سپهبد سلیمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
جسد جیمز سی ویلیس افسر نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی الودید قطر پیدا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه Air Force Times منتشر کرده است.

براساس اطلاعات کانال تلگرامی WarGonzo، پیشترسرویس های اطلاعاتی ایران ویلیس را در لیست افرادی که در ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند، وارد کرده بودند.

اظهارات تازه مایک پمپئو در خصوص ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اظهارات تازه پمپئو در خصوص ترور سردار سلیمانی

خاطرنشان می شود که مرگ این سرهنگ دوم  55 ساله نیروی هوایی با عملیات نظامی ارتباطی ندارد. در حال حاضر، شرایط مرگ در حال بررسی است. ویلیس فرماندهی اسکادران موسوم به اسب قرمز نیروی هوایی آمریکا را بر عهده داشت. وی برای پشتیبانی از عملیات نظامی ارتش آمریکا در قطر بود.

فرمانده افسرمتوفی، کلیفورد تونی گفت که همکاران سرهنگ دوم ویلیس از همه منابع برای کمک به خانواده ، دوستان و واحد وی استفاده کردند. کلیفورد تونی تأكید كرد: "او عضوی با ارزش در تیم ما بود و دلم برای او بسیار تنگ خواهد شد."

سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی ، فرمانده فعلی نیروی قدس درماه  ژانویه قول داد که از همه کسانی که در قتل سلیمانی دست داشتند انتقام بگیرد. وی تهدید کرده بود که آنها حتی در خانه نمی توانند استراحت کنید و بعید نیست که دست انتقام  آنها را حتی در آنجا پیدا کند.

سپهبد قاسم سلیمانی (۲۰ اسفند ۱۳۳۵ – ۱۳ دی ۱۳۹۸) دومین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مورد حمله موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و به قتل رسید. او در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала