امتناع ناتو از خروج از دریای سیاه حتی پس از حادثه رخ داده برای ناوشکن انگلیسی

© Sputnik / The Federal Security Service of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر امتناع ناتو از خروج از دریای سیاه حتی پس از حادثه رخ داده برای ناوشکن انگلیسی
امتناع ناتو از خروج از دریای سیاه حتی پس از حادثه رخ داده برای ناوشکن انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
جیمز آپاتورای، نماینده ویژه دبیرکل ناتو در امور قفقاز جنوبی و آسیای میانه در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون گرجستان اعلام کرد این اتحادیه نظامی علیرغم موضع روسیه حضور خود را در دریای سیاه حفظ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آپاتورای گفت انگلیس اطلاعاتی را در مورد حادثه رخ داده برای ناوشکن خود  به ناتو ارائه داد و این اتحادیه  دارای "تصویری کامل" از آنچه رخ داده می باشد.

نماینده ویژه دبیرکل ناتو افزود: "ناتو در مورد آزادی کشتی رانی و اینکه کریمه متعلق به اوکراین است و نه روسیه موضع قاطعی اتخاذ می کند. در این حادثه متحدان ناتو استحکام خود را در رعایت اصولی که من برشمردم نشان داده اند. روسیه باید درک کند که اعضای ناتو در مورد این موضوع عقب نخواهند نشست".

به گفته نماینده ناتو، این اتحادیه  حضورخود را در دریای سیاه برای حمایت از متحدان و شرکا حفظ خواهد کرد. آپاتورای افزود: "ما در زمینه رایزنی های سیاسی و تبادل اطلاعات با گرجستان و اوکراین همکاری نزدیکتری برقرار خواهیم کرد.

پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد

روز 23 ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهورروسیه دیروز چهارشنبه در گفتگوی آنلاین با شهروندان گفت که این اقدام تحریک آمیز با مشارکت یک ناوشکن انگلیسی بلافاصله پس از اجلاس سران روسیه و آمریکا انجام شد تا بی احترامی غرب به انتخاب مردم کریمه را نشان دهد. رهبر روسیه خاطرنشان كرد كه نه تنها انگلیس بلكه آمریكایی ها نیز در این اقدام تحریک آمیزدر دریای سیاه مشاركت داشتند و  هواپیماهای شناسایی آنها سعی داشتند اقدامات ارتش روسیه در واكنش به آنرا  را ثبت كنند.

روسیه در سالهای اخیر از تحرک بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو می گوید این تحرکات برای بازداشتن "تجاوزات روسیه" است. مسکو بارها ازافزایش  نیروهای این اتحادیه  در اروپا ابراز نگرانی کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش از این گفته بود  که مسکوتهدیدی برای هیچ کشوری ایجاد نمی کند  اما از اقدامات بالقوه خطرناک برای منافع خود چشم پوشی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала