آینده دردناکی در انتظار بیت کوین است

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بیت کوین
 بیت کوین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
یکی از خطراتی که بیت کوین را تهدید می کند با تلاش کشورهای جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان بی سی»، تا پایان شش ماه نخست سال 2021 میلادی، ارزش بیت کوین تقریبا نصف حداکثر قیمت خود شد که در ماه آوریل به ثبت رسیده بود. یکی از خطراتی که بیت کوین را تهدید می کند با تلاش کشورهای جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط است.

سیاست چین فشار جدی بر بیت کوین وارد آورد که یکسری از پروژه های استخراج بیت کوین را تعطیل کرد و مبادلات با رمزارز را برای بانک های بزرگ ممنوع کرد. مقامات بریتانیا نیز تجارت با رمزارز یکی از بزرگترین بورس رمزارز Binance  در خاک خود را ممنوع کردند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار تجارت آزاد با ایران پس از لغو تحریم ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انتظار تجارت آزاد با ایران پس از لغو تحریم ها

یک تهدید دیگر برای رمزارز، نوسانات جدی بازار و نوسان قیمت هاست. پس از حداکثر قیمت ماه آوریل، قیمت بیت کوین تقریبا 65 هزار دلار سقوط کرد و به 28,911 در ماه ژوئن رسید و بعد دوباره به سطح 34 هزار دلار صعود کرد.

از تلاش های رگولاتوری کشورهای جهان در این رابطه، سیاست چین، ضربه قوی ای به بیت کوین وارد آورد. همانا به دلیل اخبار منتشره از چین، بیت کوین تا سطح 30 هزار دلار در اواسط ماه ژوئن ارزان شد. در آن زمان، پرداخت با بیت کوین توسط بانک های بزرگ و سیستم های پرداخت Alipay ممنوع شد.

بیت‌کوین (Bitcoin)  ) یک رمزارز و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سامانه‌های پرداخت یافتنی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала