در اروپا شروع موج جدیدی از شیوع کرونا را پیش بینی کردند

© Photo / Twitter / Antonio Tajaniدر اروپا شروع موج جدیدی از شیوع کرونا را پیش بینی کردند
در اروپا شروع موج جدیدی از شیوع کرونا را پیش بینی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها (ECDC) اعلام کرد تا 30 ژوئن، 46 درصد از جمعیت اروپا اولین دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند و تنها 26 درصد آنها به طور کامل واکسینه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک،  دانشمندان اروپایی با اعلام این آمارمتذکر شدند که این شاخص ها کافی نیستند و بروز موج جدید کرونا  را پیش بینی کردند.

Робот берет анализ на коронавирус в одной из больниц Египта - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
دانشمندان فهرست کامل تری از علائم اولیه کرونا را تهیه کردند

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها  خاطرنشان می سازد که اکنون اروپا با مشکل جدیدی روبرو شده است: وضعیت واکسیناسیون در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال در بلژیک  حداقل 61 درصد از مردم اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند در حالی که در بلغارستان این رقم تنها 14 درصد است.

در اطلاعیه این مرکز آمده است "در برخی از کشورها معلوم می شود که واکسن موجود است  اما تعدادی از افراد نمی خواهند واکسینه شوند. مقامات باید تلاش کنند تا با این بخش از مردم ارتباط برقرار کنند".

پیرلوئیجی لوپالکو ، متخصص اپیدمیولوژی و مشاور بهداشت در منطقه آپولیای ایتالیا  تأکید کرد که پیشرفت نابرابر در اجرای کمپین واکسیناسیون می تواند عواقب ناگواری داشته باشد. وی گفت: "واکسیناسیون تنها راه موثر برای جلوگیری از موج بعدی همه گیری در پاییز است."

پیش از این  آندره آمون، رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا پیش بینی کرده بود که سویه هندی ویروس کرونا به سرعت در همه کشورهای اروپایی گسترش یابد. این پزشک یادآور شده بود  که تا اوت 2021 ، 90 درصد موارد ابتلا در قلمرو اروپا در رابطه با سویه دلتای ویروس کرونا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала