ایران چهاردهمین کشور ثروتمند جهان است +عکس

© Fotolia / Frofotoایران چهاردهمین کشور ثروتمند جهان است
ایران چهاردهمین کشور ثروتمند جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
افزایش بی‌سابقه ثروت برخی از ثروتمندان ایرانی به دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا و شیوع کرونا!

به گزارش اسپوتنیک، نشریه فوربس در گزارشی نوشت: «با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا و شیوع گسترده کرونا، تعداد ایرانیان ثروتمند در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱ درصد نسبت به سال قبل آن، بیشتر شده؛ در حالی که متوسط جهانی ۶.۳ درصد بوده است. علاوه بر این، ثروت این افراد نیز طی همین سال برحسب دلار ۲۴.۳ درصد افزایش داشته است. و از جمله دلایل اصلی افزایش ثروت برخی افراد، رشد بی‌سابقه ۶۲۵ درصدی شاخص بورس تهران در سال ۲۰۲۰ بود. (در مقام مقایسه، رشد شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس نیویورک تنها ۱۶ درصد بود.)»

و بخش دیگری از این میلیونرها ثروت خود را مانند دیگر نقاط جهان از ارزهای دیجیتالی به دست آورده‌اند که دولت ایران تسهیلاتی برای استخراج ارزهای دیجیتالی فراهم کرده است. اکنون ایران چهاردهمین کشور ثروتمند جهان است و در حدود ۲۵۰ هزار میلیونر در ایران وجود دارد که حتی از عربستان با ۲۱۰ هزار میلیونر بیشتر است و در رده‌ی هفدهم جهان قرار دارد. و بدین ترتیب می‌توان گفت توزیع درآمد در ایران چندان عادلانه نیست و بین ثروت دهک‌های بالا و پایین جامعه تضاد آشکاری وجود دارد و حدود ۶۰ درصد جمعیت ایران طبق اعلام شورای کار ایران به نوعی با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.
نشریه فوربس در ادامه این گزارش به نقل از یک کارشناس نوشت: «این اختلاف طبقاتی باعث شده است تا برخی از شهروندان ایرانی احساس تبعیض در توزیع امکانات رفاهی و اقتصادی داشته باشند.»
کاربران بسیاری این موضوع را تصدیق می‌کنند و عنوان می‌کنند ایران پر شده از میلیونر، و بیشتر از این میلیونرها، میلیاردر دارد. این کاربران با اشاره با شکاف طبقاتی در ایران، عنوان می‌کنند با وجود تحریم‌ها و کرونا و اوضاع پیش رو، ثروتمندان هر روز بر ثروتشان افزوده می‌شود و تهی دستان فقیرتر می‌شوند و هیچ شخصی در ایران منکر این موضوع نمی‌شود.
View this post on Instagram

A post shared by atapour (@atapour2075)

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала