موشک سایوز از بایکانور به ایستگاه فضایی پرتاب شد

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر موشک سایوز از بایکانور به ایستگاه فضایی پرتاب شد
موشک سایوز از بایکانور به ایستگاه فضایی پرتاب شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
این دومین پرتاب یک فضاپیمای باری روسی به ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۱ میلادی است.

به گزارش اسپوتنیک، پرتابگر "سایوز-۲.۱ آ" با وسیله باری حمل و نقل "پراگرس ام اس-۱۷" از سایت شماره ۳۱ (مجموعه پرتاب واستوک) سایت فضایی بایکانور به فضا پرتاب شد.

چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی آینده را به فضا پرتاب کرد+ ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی آینده را به فضا پرتاب کرد+ ویدئو

این دومین پرتاب فضاپیمای باری روسی به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در سال ۲۰۲۱ است. تقریباً نُه دقیقه پس از پرتاب، فضاپیما به مدار زمین هدایت می شود.

نزدیکی "پراگرس ام اس-۱۷" با ایستگاه فضایی بین المللی طبق یک طرح دو روزه انجام می شود، اتصال آن با ماژول "جستجو" در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۰۲ ژوئیه در ساعت ۰۴:۰۲ به وقت مسکو برنامه ریزی شده است.

پرتابگر "سایوز-۲.۱ آ" نمادهای چوواش و تصویر یک بومی منطقه، خلبان-فضانورد، دو بار قهرمان اتحاد جماهیر شوروی آندریان نیکولایف را نشان می دهد.

همچنین در نمایشگاه نمایشگاه تصویری به هفتاد و پنجمین سالگرد شرکت موشکی و فضایی انرژی اختصاص داده شده است.

فضاپیمای باری ۴۷۰ کیلوگرم سوخت گیری مجدد، ۴۲۰ لیتر آب آشامیدنی سیستم رودنیک، ۴۰ کیلوگرم سیلندر اکسیژن، حدود ۱۵۰۹ کیلوگرم بار خشک، از جمله تجهیزات و مواد مختلف در محفظه بار، از جمله تجهیزات منابع، به ایستگاه تحویل می دهد.

ارسال وسایل فنی و تعمیر و نگهداری سیستم های آنبورد، بسته بندی برای آزمایش های فضایی، کنترل پزشکی و لوازم بهداشتی و بهداشتی، لباس، جیره های استاندارد و غذای تازه برای خدمه ۶۵ اُمین اعزامی اصلی در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала