گزارش و تحلیل

فوربس: "ملکه الیزابت" و موشک های هایپرسونیک ضد کشتی روسی در مدیترانه

© Photo / Russian Defence Ministryفوربس: "ملکه الیزابت" و موشک های هایپرسونیک ضد کشتی روسی در مدیترانه
فوربس: ملکه الیزابت و موشک های هایپرسونیک ضد کشتی روسی در مدیترانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
چرا روسیه هواپیماهای نظامی با موشک های هایپرسونیک را در سوریه مستقر کرده است؟ این عملیات تا چه اندازه به ناتو تهدید می کند؟

اسپوتنیک به نقل از فوربس آمریکا می نویسد: روسیه زمان جالبی را برای استقرار دو فروند MiG-31K در پایگاه هوایی خود در سوریه انتخاب کرده است. ناو هواپیمابر جدید "ملکه الیزابت" انگلیس و گروه رزمی آن در مدیترانه مستقر هستند. جنگنده های نامرئی ف-35  از آن  گروه به رزمندگان در عراق حمله کردند. ناوشکن Defender از گروه نبرد "ملکه الیزابت" جدا شده وارد دریای سیاه گردید و به شبه جزیره کریمه اشغال شده توسط روسیه نزدیک شد و سبب واکنش قاطعانه مسکو گردید. ناتو در حال تکمیل رزمایش بزرگ"Defender [Europe] -2021" در این ماه است. در طی چند هفته، ناتو (عمدتا با کمک کشتی های باری کم سرعت و آسیب پذیر) تمرین تقویت بزرگ جناح جنوبی خود را انجام داد.

آزمایش جدیدترین موشک هایپرسونیک آمریکا شکست خورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
آزمایش جدیدترین موشک هایپرسونیک آمریکا شکست خورد

جنگنده های میگ -31 روس با موشک های هایپرسونیک یک نیروی ضربتی ضد کشتی قدرتمند است. و آنها تنها نیستند. با هم ، میگ -31 و Tu-22 تهدیدی برای کشتی های ناتو در مدیترانه است. با این حال، رهگیرها در سوریه می توانند بخشی از آزمایش عملیاتی "خنجر" باشند. راب لی ، تحلیلگر و دانشمند دکترا در بخش مطالعات نظامی در کالج کینگ لندن ، گفت: "آنها از سوریه برای آزمایش بسیاری از سلاح های خود استفاده می کنند ، بخشی از این عملیات به این دلیل است که هوا و دما در سوریه متفاوت از روسیه است." راب لی معتقد است: "نگه داشتن چند فروند میگ  -  31K در حمیمیم  در همه زمان ها  آسان تر از Tu-22M3 بود ، و به این خاطر پتانسیل قدرت ضد کشتی بیشتری متعلق به سلاحی مستقر در سوریه است."

هواپیمای گشت ایل -38 که در سوریه ظاهر شده اثبات قانع کننده ای است بر اینکه استقرار میگ ها جنبه عملیاتی دارد. گزارش شده است که هواپیماهای بزرگتر و دوربرد تر گشت T-142 نیز راهی سوریه می شوند. هواپیماهای گشت Il-38 ، Tu-142 و هواپیماهای بدون سرنشین می توانند کشتی ها را شناسایی کنند و MiG-31 و Tu-22M می توانند آنها را با موشک بمباران نمایند. نیروهای ضربتی ضد کشتی روسی در مدیترانه در حالی متحد می شوند که ناتو کشتی های بیشتری را در منطقه متمرکز می کند.

مشخص نیست که چه اتفاقی ممکن است در آینده رخ دهد، اما آتش گشودن هشداردهنده روس ها به ناوشکن Defender هنگام عبور آن از نزدیکی کریمه، نشانه شومی است.

لی در پایان گفت: "من فکر می کنم که اکنون با توجه به حادثه کریمه بیشتر احتمال دارد که آنها آماده باشند پرخاشگری بیشتری از خود نشان دهند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала