گزارش و تحلیل

افتتاح ۶۹۶ پروژه ی بهداشتی در ایران

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران روز گذشته سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰ سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت با افتتاح همزمان ۶۹۶ طرح بهداشتی در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر سعید نمکی در یزد برگزار شد.

در این آیین هر دوره، مراکز بهداشتی، درمانی، پایگاه های سلامت، محل اسکان پزشکان، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، مرکز آموزش بهورزی ، محل زیست پزشک و سایر واحدهای بهداشتی و همچنین طرح ‌های درمانی کشور افتتاح و وارد چرخه ارائه خدمات درمانی در ایران می شود.

اقدامات وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتقال بیماری در انتخابات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اقدامات وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتقال بیماری در انتخابات

در این دوره ۵۹ پروژه سهم استان یزد بود و میزبانی افتتاح پروژه های سی و چهارمین دوره نیز بر عهده استان یزد گذاشته شد.

آقای دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران پیرامون سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

پس از انقلاب اسلامی در ایران تحول و توسعه ای که در زمینه بهداشتی انجام شده به هیچ وجه قابل مقایسه با تحولات منطقه نیست.

 در طی این مدت در هیچ کجای کشور و در هیچ روستایی یک جمعیت هزار نفری را نمی توان پیدا کرد که خانه بهداشت نداشته باشد اما در طی هشت سال گذشته میانگین عمر مراکز بهداشتی درمانی ما به ویژه در حوزه بهداشت بالای ۲۵ سال بود و عمر مفید مراکز ما نیز حدود ۲۷ سال بود، که اکنون میانگین عمر مراکز بهداشتی به زیر ۱۰ سال با عمر مفید ۵۰ سال رسیده است این بدان معناست که مراکز ما می توانند تا ۴۰ سال آینده نیز فعال باشند.

تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۱۸۰ پروژه دیگر داریم که با تامین اعتباری که از طرف سازمان مدیریت امضا شده پروژه های فراوانی پیشرفت قابل توجه دارند، با پایان یافتن این پروژه‌ ها در مجموع در طی هشت سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ پروژه در حوزه بهداشت در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده.

وی در ادامه افزود:

کرونا با تمام معایبی که داشت یک بار دیگر ثابت کرد که نظام بهداشتی قوی و سطح یک تا چه اندازه می‌تواند در خط مقدم مبارزات فعالانه عمل کند و میتواند موثر تر از درمان واقع شود و بار بیمارستان را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала