آمریکا خواهان روابط پایدار با روسیه است

© REUTERS / Erin Scottآمریکا خواهان روابط پایدار با روسیه است
آمریکا خواهان روابط پایدار با روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید: هدف ایالات متحده حرکت به سمت رابطه ای پایدارتر و قابل پیش بینی با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: هدف ایالات متحده حرکت به سمت رابطه ای پایدارتر و قابل پیش بینی با روسیه است. پسکی در پاسخ به سوالی درباره سخنان ولادیمیر پوتین به حادثه ای که برای ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه رخ داد این موضوع را اعلام کرد.

اوایل روز چهارشنبه، رئیس جمهور روسیه در برنامه سالانه گفت که وضعیت درباره ناوشکن یک اقدام تحریک آمیز پیچیده بود، که نه تنها توسط انگلیس، بلکه توسط آمریکایی ها نیز انجام شد. پوتین خاطرنشان کرد: ناوشکن انگلیسی بعد از ظهر وارد آبهای سرزمینی روسیه شد و صبح زود، ساعت 07:30 یک هواپیمای شناسایی استراتژیک آمریکایی از کرت از یکی از فرودگاه های نظامی ناتو در یونان بلند شد.

در جلسه توجیهی از پسکی پرسیده شد که آیا ایالات متحده با کشتی انگلیس هماهنگی داشت؟ و آیا همانطور که پوتین گفت، این یک تحریک بود؟ سخنگوی کاخ سفید پاسخ داد: "من چیزی برای ارائه جزئیات یا تأیید ندارم".

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از خبرنگار خواست تا برای اطلاع از هر گونه جزییات با پنتاگون صحبت کند.

پسکی افزود: "همانطور که [جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا] متذكر شده است، ... البته هدف ما این است كه به سمت یك رابطه قابل پیش بینی و پایدارتر با فدراسیون روسیه برویم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала