روحانی: دولت سیزدهم مشکل تامین کالاهای اساسی نخواهد داشت

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: دولت سیزدهم مشکل تامین کالاهای اساسی نخواهد داشت
روحانی: دولت سیزدهم مشکل تامین کالاهای اساسی نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت: دولت با انجام پیش بینی های لازم اجازه نمی دهد که دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی روبرو شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دویست و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به‌ریاست رئیس‌جمهور ایران برگزار شد.

حسن روحانی در این جلسه بیان داشت: عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت‌های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت‌های جهانی در تمامی کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است از این روی دولت با برآورد واقع‌بینانه، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و با وجود همه مشکلات به‌ویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی، اجازه نخواهد داد دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود  با مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی روبه‌رو شود.

همچنین در این جلسه درخصوص تأمین کالاهای اساسی، بانک مرکزی گزارش مدیریت بهینه منابع ارزی و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ارئه شد.

مذاکرات برجام در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
گزارش و تحلیل
استراتژی کشورهای عضو برجام و آمریکا در هفته های پایانی دولت روحانی

روحانی با بیان اینکه "با مقاومت مردم امروز شاهد طلیعه‌های امیدبخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم"، خاطر نشان کرد: با آزادسازی منابع ارزی کشور که به‌ناحق و غیرقانونی در کشورهای مختلف بلوکه شده است، ان‌شاءالله شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و اعتراف دشمن به ناکارآمدی تحریم‌ها خواهیم بود.

روحانی گفت: نحوه هزینه منابع ارزی آزادشده می‌بایست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بر سرعت و سهولت جریان تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور افزوده شود و مناسبات بانکی بین‌المللی در مسیر رونق تولید کشور تقویت گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала