روانشناس سه روش بهبود روحیه را برشمرد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر روحیه شاد
روحیه شاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
الیس بویس، متخصص درمان شناختی رفتاری و روانشناسی اجتماعی معتقد است باید از دستیابی به موفقیت در کار انجام شده، شاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Psychology Today»، الیس بویس، متخصص درمان شناختی رفتاری و روانشناسی اجتماعی معتقد است باید از دستیابی به موفقیت در کار انجام شده، شاد شد.

وقتی آدمها تحت فشار روحی قرار می‌گیرند، اغلب به سرچشمه‌های لذت فکر می کنند، مقلا مزه غذا، روزهای تعطیل در خارج از شهر و یا خریدتراپی. اما تأثیر اینها موقت است.

هشدار درباره مشکلات روانی مبتلایان به ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
هشدار درباره مشکلات روانی مبتلایان به ویروس کرونا

الیس بویس با توجه به این نکته که در وضعیت افسردگی و استرس، شخص حوصله انجام کارهای دشوار را ندارد سه روش بهبود روحیه را پیشنهاد کرده است: اولین روش، بدنبال ماجراجویی رفتن است، اگر حتی دشوار باشد. این استراتژی برای هر موردی است که باید در گروه «ابزارهای روحیه بخش» شامل شود.

دومین روش، الهام گرفتن از نمونه های بیگانگان است. مهم یافتن محتوایی است که از نظر احساسی برجسته باشد اما با هدف شما مطابقت نداشته باشد. بدین ترتیب می توان «هم‌شکلی» احساسات و مبارزه خود را مشاهده کرد که می تواند نوعی فاصله روحی ایجاد کرده و باعث رفع نگرانی شود.

سومین روشی که الیس بویس پیشنهاد میکند رجوع به « بت الهام بخش» است. حتی اگر جوابی هم دریافت نشود، فرایند آن باعث افزایش روحیه خواهد شد، زیرا احتمال ارتباط متقابل تا پایان وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала