بهره‌ برداری از ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب ایران

© Sputnik / Siyavash Sobhgani بهره‌ برداری از ۲۰کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب ایران
بهره‌ برداری از ۲۰کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
۲۰کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ظهر امروز در مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران، ۲۰کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب ایران در استان کردستان به بهره‌ برداری رسید.

رصدخانه ملی عجولانه افتتاح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
رصدخانه ملی عجولانه افتتاح شد

برای بهره‌ برداری از ۲۰کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محور سنندج به دیواندره در گردنه ماموخ ۳۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه بخشی از کریدور بزرگراهی غرب ایران است که استان‌ های شمال غرب را به بندر امام خمینی متصل می‌ کند.

طول کل کریدور ۱۴۶۰ کیلومتر و طول محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه ۴۱۶ کیلومتر است که تاکنون ۱۶۶کیلومتر مورد بهره‌ برداری و ۱۴۶ کیلومتر از آن در استان کردستان به بهره‌ برداری رسیده است. 

از میزان باقی‌ مانده، اکنون ۱۱۴ کیلومتر در دست اجرا، ۴۰کیلومتر در مناقصه و ۲۶کیلومتر در حال مطالعه است و قطعات ۵، ۶ و ۹ آن با ارزش ۳۰۷ میلیون تومان امروز به بهره‌ برداری رسید.

کاهش تلفات جاده‌ ای، مدت زمان سفر، مصرف سوخت و آلودگی هوا، محرومیت‌ زدایی، توسعه منطقه، رونق اقتصادی استان و تکمیل محورهای ترانزیتی از جمله مزایای این طرح است.

گفتنی است؛ خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل، استاندار کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شرکت فرودگاه‌ ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از مسئولان استانی وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала