انتقاد کاربران از طرح محدودیت فعالیت فضای مجازی +عکس

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد کاربران از طرح محدودیت فعالیت فضای مجازی
انتقاد کاربران از طرح محدودیت فعالیت فضای مجازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
کاربران در صفحات اجتماعی به طرح تازه مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه ۶ تیرماه بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» را در دستور کار خود قرار داد؛ طرحی که با توجه به بندها و تبصره‌هایش، در صورت تصویب، تغییرات بسیاری در حوزه اینترنت و شبکه‌های مجازی به وجود می‌آورد.

کاربران بسیاری نیز در صفحات اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند و نگران از این هستند که آیا این طرح "مصونیت کاربران"، آنان را در دنیای مجازی مصون نگاه می‌دارد و سبب محدودیت‌ها می‌شود یا خیر؟!
این کاربران که در این باره بحث و تبادل نظر می‌کنند، عنوان می‌کنند در حالیکه موج پنجم کرونا شروع شده، فلاکت به ۵۰ درصد رسیده، چاپ پول اردیبهشت سه برابر متوسط پارسال بوده، رکورد ۲۶ ساله تورم شکسته شده، کمبود واکسن و دارو بیداد می‌کند، میلیون‌ها نفر زندگی‌شان در بورس از بین رفته است و مردم با کارت ملی مرغ تهیه می‌کنند، آن وقت مجلسی‌ها دغدغه‌شان فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام و توئیتر است.
عباس عبدی روزنامه‌نگار، پژوهشگر و فعال سیاسی نیز در توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: اقدام برای محدود کردن و حذف فضای مجازی سه چیز را برجسته می‌کند: «۱. ترس شدید از مردم و آزادی ۲. فریب در انتخابات با ارائه این طرح بعد از انتخابات ۳. تدلیس در نامگذاری عنوان طرح.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала