پاسخ زاخارووا به ادعاهای جبران خسارت از مقامات چک

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ زاخارووا به ادعاهای جبران خسارت از مقامات چک
پاسخ زاخارووا به ادعاهای جبران خسارت از مقامات چک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: جمهوری چک با تائید کردن وضعیتش به عنوان "کشورهای غیر دوست" خواستار جبران خسارت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، بیان داشت: جمهوری چک، از روسیه برای جبران خسارات ناشی از انفجار در وربتیکا، فقط وضعیت خود را به عنوان یک کشور غیر دوست تأیید می کند.

انفجار مهمات در دهکده وربیتسا در جمهوری چک سال ۲۰۱۴ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
طلب ۲۵.۵ میلیون یورویی جمهوری چک از روسیه پس از انفجار

او این نظر را ارائه داد و با اظهار نظر در مورد گزارش جمهوری چک، اذعان کرد: پراگ از روسیه برای خسارت در رابطه با انفجارهای سال ۲۰۱۴ در انبارهای نظامی در روستای وربتیکا، درخواست ۲۵.۵ میلیون یورو غرامت کرده است، در حالیکه خواستار حذف از لیست "کشورهای غیر دوست" روسیه است؛ نمی توان فهمید که در سر سیاستمداران چک، که چندین ماه در فکر چگونگی بدتر کردن روابط دو جانبه بوده اند چه می گذرد ​​و حتی لازم نیست بفهمیم. آنها خود را در لیست کشورهای غیر دوست قرار می دهند و با هر بیانیه و عمل وحشیانه جدید آنها وضعیت فعلی خود را تأیید می کنند.

در همان زمان، نماینده وزارت امور خارجه روسیه خواسته های مالی پراگ را با اخاذی مقایسه کرد.

پیش از این، نشریه Idnes در شبکه پراگ گزارش داده بود، که مارتین اسمولک معاون وزیر امور خارجه جمهوری چک، روز دوشنبه به الکساندر زمایفسکی سفیر روسیه در پراگ، یادداشتی دیپلماتیک را ارائه داد که در آن طرف چک خواستار جبران کامل خسارت ناشی از انفجار در انبارهای اسلحه در روستای وربتیکا در سال ۲۰۱۴، که طبق محاسبات وی ۶۵۰ میلیون کرون (حدود ۲۵.۵ میلیون یورو) است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش رسانه ها وزارت امور داخلی چک، پیش نویس قانونی را در زمینه تقسیم غرامت برای انفجارها در وربتیکا آماده کرده است. فرض بر این است که ۳۵۰ میلیون کرون به مقامات شهرک های آسیب دیده و ۳۰۰ میلیون کرون به طور مستقیم به شهروندان آسیب دیده داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала