سالروز بمباران سردشت + ویدئو

© AFP 2023 / John Thys سازمان منع سلاح های شیمیایی
 سازمان منع سلاح های شیمیایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت، پیام ویدئویی صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این پیام خود اشاره کرد که ۲۸ ژوئن در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز رسمی بزرگداشت قربانیان حمله شیمیایی به سردشت است.

وی خاطرنشان ساخت: «من در ایران و لاهه در کنار این قربانیان بوده‌ و با درد و احساسات آنها همدردی کرده‌ام و مایلم از طرف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عمیق‌ترین همدردی و همبستگی خود را با مردم سردشت ابراز کنم.

نفرت جهانی نسبت به حملات شیمیایی، به امضای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی توسط جمع کثیری از کشورهای جهان در سال ۱۹۹۳ کمک شایانی کرده است. این سالگرد غم‌انگیز، فرصت مهمی است تا جامعه بین‌المللی برای محکومیت مشترک سلاح‌های شیمیایی مجدداً متحد شود.

تا به امروز ۱۹۳ کشور عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی هستند و بیش از ۹۸ درصد از جمعیت جهان تحت حمایت این کنوانسیون زندگی می‌کنند. " تأکید کرد "برای جامعه بین‌المللی حیاتی است که تعهد خود را نسبت به کنوانسیون و هدف والای آن مبنی بر جهان عاری از سلاح‌های شیمیایی تجدید نماید. قربانیان سردشت و همه کسانی که درد و رنج ناشی از سلاح‌های شیمیایی را تجربه کرده‌اند، سزاوار احترام و همبستگی همه ما هستند».

​سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هر سال در نشست سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نسبت به کلیه قربانیان سلاح‌های دهشتناک شیمیایی ادای احترام می‌نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала