افشای علائم سویه لامبدا ویروس کرونا

© AP Photo / Alberto Pezzaliکرونا ویروس در لندن
کرونا ویروس در لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
در بریتانیا موارد ابتلا به لامبدا ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « اکسپرس»، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد که موارد ابتلا به لامبدا ویروس کرونا که در آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده بود، در آن کشور به ثبت رسیده است.

این نوع ویروس در پرو، شیلی، اکوادور و آرژانتین اواخر سال 2020 به ثبت رسید. هنوز دانشمندان نتوانستند ثبوتی در این باره  به دست آورند که جریان گذار نوع جدید ویروس کرونا دشوارتر است و یا اینکه باعث تضعیف تأثیر واکسن می شود.

اما محققان به تب بالا، سرفه غیرعادی و از دست دادن حس بویایی و چشایی به عنوان علایم سویه لامبدا ویروس کرونا توجه نشان دادند.

لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
رکود اقتصادی سنگین در انتظار انگلیس است

گفتنی است پیشتر، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرده بود که شمار مبتلایان به سویه جهش یافته کووید هندی، موسوم به دلتا (Delta) در انگلیس، طی یک هفته، ۵۰ درصد افزایش یافت و اکنون بیش از یکصد هزار نفر در این کشور، به این سویه جهش یافته کرونا مبتلا هستند. براساس آمار سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، در هفته اخیر ۳۵.۲۰۴ مورد ابتلا به سویه دلتا در انگلیس شناسایی شد و اکنون ۱۱۱.۱۵۷ نفر در انگلیس به این سویه مبتلا هستند. به نوشته دیلی میرور، اکنون سویه دلتا، در ابتلای ۹۶ درصد از مبتلایان به کرونا در انگلیس اثر دارد. روزنامه دیلی میرور به نقل از آمار سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس نوشت: در فاصله ۲۳ فوریه تا ۷ ماه ژوئن امسال، همچنین ۶ مورد از ابتلا به سویه جدید جهش یافته کووید، با نام لامبدا (Lambda) در انگلیس شناسیایی شده است. وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، به ۴ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسید.

 دکتر سوزان هاپکینز (Susan Hopkins)، مدیر بهداشت عمومی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هفته گذشته در نشست کمیته علوم و فناوری مجلس انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور گفته بود: « شمار واقعی مبتلایان روزانه به کووید، دو برابر آمار دولتی است. طبق اطلاعات دولت انگلیس، طی روز گذشته ۱۸ مورد جدید مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا ثبت شده و ۱۵۸۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا رخ داده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала