مرکل خواستار نشست مشترک بین اروپا و روسیه شد

© Sputnik / Alexej Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مرکل خواستار نشست مشترک بین اروپا و روسیه شد
مرکل خواستار نشست مشترک بین اروپا و روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
صدراعظم آلمان با حمایت از ایده گفتگو میان اروپا و روسیه، گفت که در صورت برگزاری چنین نشست مشترکی، اروپا می تواند نگرانی های خود را به پوتین منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، در پی مخالفت هفته گذشته برخی سران اروپایی با ایده نشست مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، صدراعظم آلمان امروز طی سخنانی از این ایده دفاع کرده و خواستار برگزاری آن شد.

پیش بینی وقوع فاجعه در اروپا بخاطر امتناع از برگزاری اجلاس با روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
پیش بینی وقوع فاجعه در اروپا بخاطر امتناع از برگزاری اجلاس با روسیه

بر اساس این گزارش، آنگلا مرکل طی سخنانی ضمن دفاع از ایده برگزاری نشست مشترک میان سران اتحادیه اروپا با پوتین، گفت که اجرایی شدن چنین نشستی، فرصت مواجهه پوتین با نگرانی‌ های اروپا را فراهم می‌ سازد.

مرکل در خصوص دلیل مخالفت سران اروپا برای برگزاری چنین نشستی گفت: نگرانی از این موضوع بود که شاید نتوانیم جبهه‌ ای متحد ایجاد کنیم و چنین نشستی البته به آماده سازی بسیار فشرده هم نیاز دارد.

صدراعظم آلمان همچنین در خصوص حملات هیبریدی علیه آلمان، فرانسه، ایتالیا و کشورهای حوزه دریای بالتیک گفت: بهتر است در این مورد تنها میان خودمان صحبت نکنیم، بلکه رئیس جمهور روسیه را با این موارد مواجه کرده و بگوییم که همکاری مفید نمی‌ تواند بر این اساس شکل گیرد.

وی همچنین با تمجید از جو بایدن برای مذاکره با پوتین و مطرح کردن نگرانی‌ های کشورش در خصوص فعالیت‌ های روسیه در دیدار با پوتین گفت: موضوع حملات سایبری به صورت بسیار واضح از سوی پرزیدنت بایدن مطرح شد؛ چرا اروپا قادر به انجام چنین کاری نباشد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала