جدیدترین اخبار کرونا در ایران

© Photo / IRNAآخرین آمار کرونا در ایران
آخرین آمار کرونا در ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
آتش زیر خاکستر ویروس منحوس آنهم با نوع جهش یافته هندی همچنان شعله‌ور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل « تسنیم»، با تغییر جهت آمارها ثابت شد آتش زیر خاکستر ویروس منحوس آنهم با نوع جهش یافته هندی همچنان شعله‌ور است.

بررسی‌های آماری روی کاغذ تا همین چند روز قبل حکایت از ادامه روند نزولی همه‌گیری کرونا در پیک‌چهارم داشت و برخی از مسئولان ابراز خرسندی از این روند کردند؛ اما تغییر معنادار آمارها در کنار واقعیت‌های منتشر شده از سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر نشان می‌دهد ویروس منحوس با نوع جهش یافته هندی همچنان مشغول یکه‌تازی است.

ثبت رکوردهای تازه در استان‌های یاد شده بخصوص در افزایش قابل توجه موارد بستری و البته مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می‌دهد کشور در آستانه بحرانی تازه به نام پیک پنجم کرونا با نوع جهش یافته ویروس هندی است، ویروسی که در چند ماه گذشته در خواستگاهش یعنی سرزمین عجایب صدها هزار نفر را به کام مرگ کشید و درصورت تثبیت در کشورمان بدون تردید می‌تواند عامل ایجاد یک اتفاق تراژیک در دوره همه‌گیری کرونا باشد.

واکسن برکت کرونای آفریقایی را هم شکست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
واکسن "برکت" کرونای آفریقایی را هم شکست داد

کارشناسان بهداشت درمان دراین زمینه هشدار می‌دهند درصورتی بی‌توجهی مسئولان مربوطه به خطرات تثبیت ویروس هندی در ایران قطعاً چالش‌های بسیار بزرگترین نسبت به پیک چهارم خواهیم داشت و رسیدن امار مرگ و میر به سطوح بیشتر از 1000 نفر در روز دور از انتظار نیست و البته این‌بار مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌توانند ادعا کنند مثل آغاز پیک قبلی غافلگیر شده‌اند.

سیما لاری همچنین درباره کانون‌های جدید بیماری در کشور تصریح کرد: «هفته گذشته استان‌های ایلام، کرمان، هرمزگان، بوشهر و یزد دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده‌ و این روند می‌تواند زنگ خطری برای مناطق همجوار باشد.

نمودار موارد بستری شدگان کووید 19 در استان سیستان و بلوچستان همچنان با شیب تندی رو به افزایش است، به طوری که میزان بروز موارد مثبت بستری در این استان برای اولین بار طی یک سال گذشته به میزان متوسط کشور رسیده است. همچنین در هفته‌ای که گذشت، استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌های واصله، استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، همدان، آذربایجان‌غربی‌ و ایلام دارای کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند».

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 962 هزار و 264 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 275 هزار و 126 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

نماینده دائم ایران در وین، مبارزه با مواد مخدر را مسئولیت مشترک اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
نماینده دائم ایران در وین، مبارزه با مواد مخدر را مسئولیت مشترک اعلام کرد

تنها در شبانه روز گذشته ابتلای موارد متعدد موجب بستری شدن 191 بیمار جدید در بیمارستان‌های هرمزگان شده که در نوع خود رکوردی جدید محسوب می‌شود و رنگ خطری است که اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد هفته‌های آتی هفته‌های تیره و سیاهی خواهد بود.

با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 1740 نفر بودند که  536 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند. مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان 10 نفر اعلام شده که از این تعداد 5 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

افزایش موارد ابتلا در بوشهر نگران کننده است. سعید کشمیری با اشاره به جان باختن 2 نفر دیگر به سبب ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: «تاکنون یک‌هزار و 249 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند».

سیدمحمد هاشمی شهری در زاهدان اظهار داشت: «بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی 841 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به 52 هزار و 416 نفر رسید».

از 23 شهرستان استان کرمان، 5 شهرستان بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان راور، کوهبنان، انار، فهرج، ریگان، نرماشیر و رابر در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 485 مورد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала