توزیع نامعلوم ۳۰ میلیون تُن فولاد ایران در بازار

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر توزیع نامعلوم ۳۰ میلیون تُن فولاد ایران در بازار
توزیع نامعلوم ۳۰ میلیون تُن فولاد ایران در بازار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ایران، گفت: ما نمی‌ دانیم ۳۰ میلیون تُن فولاد تولیدی کارخانجات با چه سازوکاری توزیع می‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حمید رضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ایران، گفت: ما گلایه داریم از اینکه در زنجیره تولید تا مصرف محصولات فولادی برنامه‌ ریزی منسجمی وجود ندارد، ما نمی‌ دانیم ۳۰ میلیون تن فولاد تولیدی کارخانجات با چه سازوکاری توزیع می‌شود چرا که در بازار ما شاهد عرضه کافی محصول نیستیم و مدام با کاهش و افزایش قیمت‌ ها رو به‌ رو هستیم.

 وقوع انفجار درکارخانه فولاد زرند ایرانیان+ جزییات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
وقوع انفجار درکارخانه فولاد زرند ایرانیان+ جزییات

وی با اعلام اینکه متأسفانه برخی کارخانجات نیز به حوزه فروش محصولات فولادی ورود پیدا کرده‌ اند، گفت: ما به‌ عنوان فروشندگان محصولات فولادی نمی‌ توانیم منافع مصرف‌ کننده را در بازار تأمین کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ایران، با انتقاد از اینکه قیمت در بازار آهن اصلاً تعادل ندارد، تصریح کرد: یک روز قیمت‌ ها افزایش و دو روز بعد قیمت‌ ها کاهش پیدا می‌ کند به‌ نحوی که ما شاهد افزایش هزار تومانی قیمت آهن طی یک هفته بوده‌ ایم اما هیچ پاسخی در خصوص دلایل آن دریافت نکرده‌ ایم. باید مسئولان نظارتی توضیح دهند نفع این افزایش قیمت‌ ها به جیب چه‌ کسانی می‌ رود.

رستگار اضافه کرد: چندین بار اعلام کرده‌ ایم سازوکار توزیع محصولات فولادی اشکالات بسیاری دارد و مسئولین باید به اصلاح آن بپردازند اما متأسفانه هیچ توجهی به این موضوع نمی‌ شود، بازار آهن و فولاد امروز بلاتکلیف‌ تر از دیروز است، در معاملات اکراه دارند نمی‌ دانیم قیمت فردا چه تغییراتی خواهد داشت. از واحدهای نظارتی و دولت درخواست می‌ کنیم به موضوع بازار فولاد ورود پیدا کنند و آن را ساماندهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر قیمت هر کیلو میلگرد ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است درحالی که هفته‌ های گذشته برای این کالا رقم‌ های کمتری اعلام شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала