اسناد محرمانه وزارت دفاع بریتانیا سر از ایستگاه اتوبوس درآورد

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر لندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
اطلاعات مربوط به ناوشکن انگلیسی « دیفندر» در دریای سیاه در نزدیکی کریمه یکی از این اسناد بود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار رسانه ها، شماری از اسناد محرمانه و طبقه‌بندی‌ شده وزارت دفاع بریتانیا در ایستگاه اتوبوسی در کنت، در جنوب شرقی انگلستان پیدا شد. اطلاعات مربوط به ناوشکن انگلیسی « دیفندر» در دریای سیاه در نزدیکی کریمه یکی از این اسناد بود.

 

یک فرد عابر با مشاهده این اسناد، آن‌ها  را به شبکه تلویزیونی « بی بی سی» داد. در این شبکه گفتند که این اسناد سه شنبه هفته گذشته  یک روز قبل از قضیه مرتبط با ناوشکن انگایسی در دریای سیاه کشف شد. این موضوع بلافاصله به اطلاع وزارت دفاع بریتانیا رسانده شد. بازرسی در این مورد ادامه دارد.

گفتنی است که ارتش روسیه روز 23 ژوئن (دوم تیرماه) مدعی شد که ناوشکن بریتانیایی با نقض حریم دریایی وارد آب‌های این کشور در نزدیکی شبه جزیره کریمه شد و از همین رو، هدف شلیک هشدار قرار گرفته است. همچنین، یک فروند جنگنده روسی نیز مسیر ناوشکن بریتانیایی را بمباران کرد.

​اما بریتانیا این موضوع را تکذیب کرد و گفت که هیچ شلیک هشداری در کار نبوده است. این در حالی است که اسناد محرمانه وزارت دفاع بریتانیا، روز پیش از این واقعه، یعنی اوایل صبح سه‌شنبه (یکم تیر) در جنوب این کشور پیدا شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала