عراقچی: مذاکره کافی است، زمان تصمیم‌ گیری است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: مذاکره کافی است، زمان تصمیم‌ گیری است
عراقچی: مذاکره کافی است، زمان تصمیم‌ گیری است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
سیدعباس عراقچی در وین با اشاره به مذاکرات با ۴+۱، اذعان کرد: یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، در گفتگو با خانه‌ ملت، با اشاره به نشست امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، اظهار داشت: فرصت مجددی پیدا شد تا در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کنم و درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، مباحث مطرح در تهران، نظرات و پیشنهادات با نمایندگان کمیسیون صحبت کنم. جلسات با نمایندگان به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند.

روحانی: اگر به عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
روحانی: اگر به عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند

مذاکره کننده ارشد ایران در وین در ادامه یادآور شد: تعامل بسیار خوبی امروز صورت گرفت البته این مراودات از قبل هم وجود داشت و با نمایندگان تبادل نظر داشتیم. امروز هم برخی از نمایندگان پیشنهادات خوبی مطرح کردند، بعضا سوالتی داشتند که پاسخ داده شد. این جلسات به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند.

عراقچی در ادامه پیرامون نتایج مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکنون ۶ دور مذاکرات با ۴+۱ انجام گرفته است و تقریبا به مراحل پایانی نزدیک شده‌ ایم، یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته است و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است. طرف‌ های مقابل برای احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الان شده است. در حال حاضر نوبت طرف‌ های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند تا توافق حاصل شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در وین در پایان تاکید کرد: زمان تصمیم‌ گیری برای همه طرف‌ های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала