پرواز با فضا پیمای شرکت ویرجین گلکتیک + فیلم

© AP Photo / Globe Newswireفضا پیما
فضا پیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
قیمت پرواز با فضاپیمای « SpaceShipTwo»، چقدر خواهد بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « Virgin Galactic»، شرکت شرکت ویرجین گلکتیک مجوز اعزام متقاضیان به فضا به وسیله‌ی فضاپیمای اسپیس‌شیپ ۲ را از اداره هوانوردی فدرال دریافت کرد.

این مجوز که به نوعی به روزرسانی گواهی ۵ ساله انجام سفرهای فضایی ویرجین گلکتیک است در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز اخیر این شرکت که در ماه مه در نیومکزیکو انجام گرفت، به این شرکت داده شد.

در طول پرواز انجام شده در ماه مه، دو خلبان آزمایشی موشک اسپیس‌شیپ۲ را بالاتر از مرز فضایی که توسط اداره هوانوردی فدرال فاصله ۵۰ مایلی (۸۰.۴ کیلومتر) در نظر گرفته شده، هدایت کردند.

پیشتر اعلام شده بود که چهار نفر از کارمندان ویرجین گلکتیک در دو پرواز آزمایشی شرکت خواهند کرد و پس از آن بنیانگذار میلیاردر این شرکت یعنی ریچارد برانسون(Richard Branson) پروازی خواهد داشت. اما این پیش از آن بود که جف بزوسJeff Bezos بنیانگذار بلواوریجین (Blue Origin) خبر از سفر خود به فضا در تاریخ ۲۰ ژوئیه بدهد. اما بعدا اعلام شد که برانسون قصد دارد در تاریخ چهارم ژوئیه به فضا برود.

​قیمت سهام ویرجین گلکتیک در پی خبر دریافت مجوز جهشی ۳۹ درصدی داشت و به ۵۵.۹۱ دلار برای هر سهم رسید. در حدود ۶۰۰ متقاضی ۲۵۰ هزار دلار برای سفر به فضا با موشک‌های این شرکت هزینه کرده‌اند و زمانی که سفرها آغاز شود این قیمت افزایش نیز خواهد داشت. دو هفته قبل یک مسافر ناشناس بلیت یکی از صندلی‌های این موشک را به قیمت ۲۸ میلیون دلار خرید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала