واکسن "برکت" کرونای آفریقایی را هم شکست داد

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن "برکت" کرونای آفریقایی را هم شکست داد
واکسن برکت کرونای آفریقایی را هم شکست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
حجت نیکی ملکی از انجام آزمایش و تاثیر واکسن کوو ایران برکت بر روی ویروس کرونا گونه آفریقایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع‌ رسانی ستاد اجرایی فرمان امام، در صفحه توییتری خود نوشت: واکسن کوو ایران برکت، کرونای آفریقایی را هم شکست داد.

​وی افزود: تست خنثی‌ سازی برروی سرم ۴۰ نفر از افرادی که در مطالعات بالینی واکسن برکت شرکت کرده بودند نشان داد این واکسن بر روی سویه آفریقایی ویروس کرونا نیز مؤثر است. 

پیش از این مشخص شده بود واکسن برکت کرونای انگلیسی را هم خنثی می‌کند.

در اطلاعیه روابط عمومی شرکت دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نیر آمده است: با انجام آزمایش برروی خون ۱۰ نفر از افرادی که در فاز اول و ۳۰ نفر از کسانی که در فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت داوطلب شده بودند، ثابت شد آنتی بادی تولید شده در بدن این افراد قادر به شکست واریانت آفریقایی کووید-۱۹ است.

این گزارش می‌افزاید: تحقیقات و تست خنثی‌ سازی بر روی خون این داوطلبان پس از آن صورت گرفت که نمونه‌ ای از گونه آفریقایی ویروس در اختیار دانشمندان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت و این ویروس پس از انتقال به سلول بر روی خون این افراد که دو دوز از واکسن را دریافت کرده بودند تست شد و نهایتا آنتی‌ بادی خون این افراد موفق به مهار ویروس شد. پیش از این نیز آنتی‌بادی خون داوطلبان تزریق این واکسن بر روی واریانت انگلیسی کرونا تست و موفقیت این واکسن درآنجا هم ثابت شده بود.

شرکت دارویی شفا فارمد در خصوص عملکرد واکسن کوو ایران برکت برروی کرونای هندی نیز خاطرنشان کرده است: نمونه سویه هندی ویروس هم به تازگی به دست محققان این مجموعه رسیده و در حال انتقال آن برروی سلول و انجام تست خنثی‌ سازی بر روی آن هستند که پس از پایان تحقیقات ، نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала