نگرانی آمریکا: اگر روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی آمریکا: اگر روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند
نگرانی آمریکا: اگر روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
استقرار جنگنده های MiG-31K در پایگاه هوایی حیمیمیم در سوریه این فرصت را به روسیه داد تا از جناح محافظت نشده جنوبی به ناتو حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای در پرتال خبری نظامی Watch گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد آمریکا نگران این موضوع است که روسیه به ضعیف ترین نقطه ناتو ضربه بزند.

سامانه موشکی کینژال در قطب شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2019
سامانه موشکی کینژال در قطب شمال

در این مقاله اشاره شده است که این هواپیماها از مقاومت بالا و برد بسیار طولانی برخوردار هستند. این امر مبارزه روس ها را برای انجام مأموریت ها علیه کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی ایده آل می کند.

از سوی دیگر، متخصصان آمریکایی ویژگی های موشک های مافوق صوت کینژال ساخت روسیه را بسیار جدی گرفته اند. به گفته کارشناسان ، موشک های مافوق صوت کینژال رقبایی در خارج از روسیه ندارند و از دقت بالایی برخوردار هستند.

گفتنی است، موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد.
کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.
بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала