نقطه ضعف آمریکا فاش شد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر شهر نیویورک، آمریکا
شهر نیویورک، آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
نیکلاس کریستوف: آمریکا موضع برتری خود در جهان را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز»، نیکلاس کریستوف، روزنامه نگار و ستو‌ن نویس روزنامه نامبرده، نوشت :آمریکا موضع برتری خود در جهان را از دست داده است.

او در مقاله خود سخنان جو بایدن، ریاست کاخ سفید را یادآور شد که پس از بازگشت از سفر اروپایی خود به آمریکا بیان کرد. به عقیده روزنامه نگار، آمریکا نتوانست برتری خود را بازیابد. آمریکا عقب مانده است.

هکر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
روسیه امیدوار گفتگو با آمریکا در مورد امنیت سایبری است

کریستوف در مقاله خود نوشت:«یونانی ها از شاخص بالاتری در مقایسه با آمریکایی ها در بین محصلان دبیرستان برخوردارند. اهالی شیلی عمر طولانی‌تری دارند. سطح دانش ریاضی نوجوانان 15 ساله روسیه، لهستان، لتونی و بسیاری از دیگر کشورها از نوجوانان آمریکایی بالاتر است. این شاخص وضعیت ملتی است که پس از یک یا دو نسل آشکار خواهد شد».

به گفته روزنامه نگار کریستوف، سطح قرائت یک پنجم نوجوانان 15 ساله در آمریکا در سطح بچه های 10 ساله است. این میلیون ها نوجوان قادر نخواهند بود در شرایط جهان شمولی اقتصاد رقابت کنند.

افزون برآن، ایالات متحده یکی از سه کشور از 163 جهان است که سطح رفاه در آن کشور طی دهه های اخیر وخیم تر شده است. «آرزوی آمریکایی» در باره تحرک افزایش جمعیت (که در سال 1952 که اجداد من را به این کشور جذب کرد) برباد رفته است و هر چه بیشتر به «فانتزی و خیال واهی» مبدل می شود. احتمالا «آرزوی آمریکایی» را باید در آنسوی اقیانوس مثلا در دانمارک جستجو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала