قطع ارتباط با روسیه غیر واقعیست

© AP Photo / Boris Grdanoskiقطع ارتباط با روسیه غیر واقعیست
قطع ارتباط با روسیه غیر واقعیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
وزیر خارجه جمهوری چک امیدوار است که روابط میان کشورش با روسیه در دولت آینده این کشور بهبود یافته و تاکید کرد که قطع ارتباط با مسکو عملیاتی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، یاکوب کولهانک وزیر خارجه جمهوری چک، در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت، که موضوع بهبود روابط کشورش با روسیه را دولت جدید جمهوری چک که در ماه اکتبر از طریق انتخابات پارلمانی در این کشور روی کار خواهد آمد، تعیین می کند.

جمهوری چک خواستار حذفش از لیست کشورهای غیر دوست روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
جمهوری چک خواستار حذفش از لیست "کشورهای غیر دوست" روسیه شد

طبق اعلام این گزارش، وزیر خارجه جمهوری چک گفت: من فکر نمی‌ کنم که موضوع قطع ارتباط با روسیه، ایده‌ ای عملیاتی باشد.

وی افزود: روابط بر اساس احترام متقابل شکل می‌ گیرند و تا حد ممکن نیز باید عمل‌ گرایانه باشند. به عقیده من، تصمیم‌ گیری در خصوص چگونگی روابط (با روسیه) به دولت آینده جمهوری چک بستگی دارد. دولت بعدی باید تعیین کند که این روابط چگونه شکل بگیرند.

به گفته وزیر خارجه جمهوری چک، آغاز گفتگوها میان مسکو و پراگ منجر به خروج این کشور از فهرست "کشورهای غیردوست" روسیه خواهد شد و عادی سازی روابط بر اساس کنوانسیون وین (۱۹۶۱) در خصوص روابط دیپلماتیک میان کشورها انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است دولت پراگ ماه گذشته به بهانه دست داشتن مأموران اطلاعاتی روسیه در حادثه انفجاری که چند سال پیش در جمهوری چک روی داد، چند دیپلمات روس را اخراج کرد که این اقدام واکنش متقابل مسکو را در پی داشت.

همچنین تنش در رابطه پراگ - مسکو نیز به نوبه خود به اخراج دیپلمات‌ های روس از کشورهای اروپایی و پاسخ متقابل روسیه منجر شد. ‌

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала