شکایت رسمی معاون پیشین استقلال از وزیر ورزش ایران

© Photo / IRNAشکایت رسمی معاون پیشین استقلال از وزیر ورزش ایران
شکایت رسمی معاون پیشین استقلال از وزیر ورزش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
معاون پیشین باشگاه استقلال تهران به صورت رسمی در دیوان عدالت اداری از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ایران شکایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد حسین مولایی معاون پیشین فرهنگی و ارتباطات باشگاه استقلال تهران با حضور در دیوان عدالت اداری به صورت رسمی از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان شکایت کرد.

در متن این شکایت آمده است؛ 

حضور ارجمند ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و تحیات

احتراماً مطابق قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به عنوان یک شهروند و در وهله بعد، هوادار باشگاه مردمی استقلال ایران به استحضار عالی می‌رساند که تصمیمات و اقدامات وزارت ورزش و امور جوانان و در راس آن وزیر، آقای مسعود سلطانی‌فر مدت‌هاست که موجباتِ ناخشنودی و خسارت‌های معنوی، عاطفی و مالیِ عظیمی برای آن باشگاه و خیل عظیم هواداران آن شده است. اقدامات و تصمیماتی که آشکارا تبعیض‌آمیز و در موارد متعددی موجب تضییع حقوق عامه و اتلاف بیت‌المال گردیده است.

مطابق قانون تجارت عزل و نصب مدیر عامل بر عهده‌ی هیات مدیره است اما مع‌الاسف با دخالت‌ها و نفوذهای فراقانونی وزارت ورزش و حتی افراد غیر مسئول در مجمع عمومیِ شرکت و با تفاسیرِ ناصواب و ساختگی، دایره‌ی اختیارات هیات مدیره را بسیار محدود و اختیارِ انتخاب مدیرعامل را از آنان سلب نموده‌اند!

با توجیهِ گران بودنِ مربیِ خارجی، مربی دارای قرارداد با باشگاه را اخراج کرده‌اند و اکنون مضاف بر دستمزدهای دیگر جهت مربیانِ جایگزینِ داخلی، نهادهای قضایی ورزشی بین‌المللی، باشگاه استقلال را به همان مبلغ قرارداد مربیان خارجی همراه با خسارات محکوم نموده‌اند و عملاً با تضییع اموال عمومی، زیانِ انباشته‌ای را به این شرکتِ دولتی تحمیل نموده‌اند و مع‌الوصف و در کمال شگفتی اصرارِ به تعجیل در آزادسازیِ ۱۰% از سهام آن در بورس را دارند در حالی که به وضوح این نحوه‌ی واگذاری در حالت زیان‌دهی و عدم شفافیتِ حساب‌های مالیِ شرکت بر خلاف قوانینِ خصوصی سازی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظّم رهبری‌ست.

شاهکارِ دیگرِ مدیرعاملِ تحمیلیِ وزارتِ ورزش، استنکاف از ارائه صورت وضعیتِ مالیِ باشگاه به اعضای هیات مدیره، آن هم با وجود دریافت مبالغِ هنگفت از سوی کارگزار باشگاه و اشخاص دیگر در هیات مدیره و خارج از آن است، که شائبه انگیز و تخلّفی آشکار از سوی نامبرده است.

مشخصاً در آخرین اقدامات و تصمیمات مجمع عمومی شرکت دولتی فرهنگی ورزشی استقلال به ریاست وزیر ورزش تصمیماتی مبنی بر کنار گذاشتن دو عضو موثّر، خدوم و کارگشای هیئت مدیره آن شرکت و منصوب نمودن اشخاصی بی ارتباط با این باشگاه و بدون سوابق مدیریتی لازم و همچنین سنخیت هواداری و تعلّقِ خاطرِ هواداری که مبنایی برای تصمیمات آگاهانه و دلسوزانه برای آن باشگاه مردمی است، اتخاذ گردیده است!

بر این اساس خیلی عظیمی از هواداران باشگاه استقلال تقاضا دارند که از مراجع ذی‌صلاحِ قانونی استمداد طلبیده و جلوی تضییع حقوقِ عامه و به خصوص هوادارانِ کثیرِ آنکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، و خسارت‌های بیشتر به بیت‌المال گرفته شود.

در همین راستا صورت جلسه‌ای که به امضای مدیران ادوارِ گذشته‌ی باشگاه، پیشکسوتان محترم و برخی از هواداران باشگاه رسیده است، تنظیم گردیده که متعاقباً تقدیم حضورتان خواهد شد.

همانطور که مستحضرید دولت دوازدهم در روزهای پایانی کار خود می‌باشد و منصفانه، عقلانی و سنجیده نیست که در این مدت کوتاه تغییر و تحولات کلان مدیریتی را در باشگاه رقم بزند؛ به همین منظور و با توجه به فاصله زمانی کوتاه استدعا داریم در اسرع وقت و بر اساس مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیماتِ اخیر مجمع عمومی شرکت دولتی فرهنگی ورزشی استقلال و همچنین حسب صریح قسمت‌های الف و ب بند ۱ ماده ۱۰ قانون مزبور دستورات مقتضی مبنی بر ابطال تصمیمات مقامات مذکور و نیز حسب ماده‌ی ۱۱ همان قانون الزام اشخاص اتلاف و تضییع کننده (آمر و عمل) به جبران خسارت وارده و اعاده‌ی وضعیتِ سابق را صادر نموده و زمینه پیشگیری از تضییعِ بیشتر حقوق آن باشگاه و اموال دولتی را فراهم فرمایید.

مزید توفیقات، تندرستی و عزت شما را از خداوند متعال خواستاریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала