کشف زمان نخستین شیوع ویروس کرونا

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2کشف زمان نخستین شیوع ویروس کرونا
کشف زمان نخستین شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
دانشمندان فهمیده‌اند که اولین شیوع ویروس کرونا در چه زمانی رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از بیست هزار سال پیش، یک اپیدمی ویروس کرونا مانند بیماری همه گیر کووید 19 در شرق آسیا شیوع یافت. گروهی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند که نتایج تحقیقات آنها توسط مجله Current Biology منتشر شده است.

طبق داده های به دست آمده، شواهدی از شیوع عفونت های ویروس کرونا در مجموعه ژنتیکی جمعیت باستانی آسیای شرقی، یعنی چین، ژاپن، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی و تایوان پیدا شده است.

تیمی از متخصصان ژنوم بیش از 2500 انسان مدرن از 26 جمعیت در سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادند تا بفهمند چگونه بشر با شیوع ویروس کرونا سازگار شد.

آنها توانستند نقش پپتید وازواکتیو روده‌ای، پروتئینی را که در بسیاری از اندام ها یافت می شود و با ویروس های وارد شده به بدن ارتباط برقرار می کنند، تعیین کنند. این مجله می نویسد: "طی میلیون ها سال تکامل انسان، انتخاب طبیعی منجر به انتخاب انواع مختلفی از ژن های رمزگذاری شده شده است. این اتفاق سه برابر سریعتر از سایر گروه های ژن رخ می دهد."

بنابراین، دانشمندان علائم سازگاری را در 42 ژن مختلف رمزگذاری شده، شناسایی کرده اند.

یاسین سوئیلمی، نویسنده ارشد، از دانشکده دانشگاه آدلاید گفت: "ما دریافتیم که این ژن ها عمدتا در ریه ها - ارگانی که بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد - فعال هستند و ما دریافتیم که آنها مستقیماً با ویروس زمینه ساز بیماری همه گیر کووید 19 تعامل دارند."

در این تحقیق متخصصانی از دانشگاه کوئینزلند، آدلاید، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و دانشگاه ایالتی آریزونا شرکت داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала