سازمان اطلاعات آمریكا بشقاب پرنده ها را تهدیدی احتمالی برای امنیت ملی خواند

© Fotolia / Nikolaynسازمان اطلاعات آمریكا بشقاب پرنده ها را تهدیدی احتمالی برای امنیت ملی خواند
سازمان اطلاعات آمریكا بشقاب پرنده ها را تهدیدی احتمالی برای امنیت ملی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
بر اساس گزارش اطلاعات ملی آمریکا، اشیای پرنده ناشناس موسوم به یوفو یا بشقاب پرنده ها می توانند برای امنیت ملی ایالات متحده مشکل ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: " اشیای پرنده ناشناس برای امنیت پروازها خطر به وجود آورده و می توانند یک چالش برای امنیت ملی ایالات متحده باشند. نگرانی های امنیتی عمدتا به این دلیل است که خلبانان با آسمان هر چه مشغول و پر ترافیک تری سر و کار دارند."

پنتاگون صحت تصاویر منتشر شده از بشقاب پرنده‌ها را تأیید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
پنتاگون صحت تصاویر منتشر شده از بشقاب پرنده‌ها را تأیید کرد

ماموران اطلاعاتی ادعا می کنند بویژه پدیده های هوایی ناشناخته ای که می تونند بسترهایی برای جمع آوری اطلاعات برای  دشمنان خارجی باشند، خطر ایجاد می کنند. آنها همچنین نگران شواهد احتمالی هستند که نشان می دهد ممکن است دشمن "فناوری اخلال گرانه یا انقلابی" را توسعه داده باشد.

در این گزارش، 144 مورد ادعایی مشاهده یوفو ذکر شده است که نتوانسته اند آنها را به اندازه کافی توضیح دهند. در عین حال خاطرنشان می شود هیچ نتیجه گیری روشنی در مورد ماهیت این پدیده ها وجود ندارد و مطالعه آنها به زمان بیشتر، رویکرد سیستماتیک تر و بودجه قابل توجه نیاز دارد.

سازمان اطلاعات امریکا در عین حال تأکید می کند که ظاهراً برخی از اشیای مشاهده شده برخلاف قوانین شناخته شده آئرودینامیک حرکت کرده اند.

پنتاگون  با کمک دفتر مدیر اطلاعات ملی  تجزیه و تحلیل انجام داد و هیچ مدرکی در این مورد پیدا نکرد که بشقاب پرنده ها در واقع  فناوری های پیشرفته دشمنان احتمالی زمینی باشند اما اما این امر را نیز منتفی ندانسته است.

این اولین گزارش درباره بشقاب پرنده ها در نیم قرن گذشته است که توسط سازمان اطلاعات آمریکا به درخواست کنگره این کشور تهیه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала