کلاهبرداری این بار با تماس صوتی در واتس آپ +ویدئو، عکس

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر عملکرد جدیدی در واتساپ که مدتهاست منتظر آن هستند
عملکرد جدیدی در واتساپ که مدتهاست منتظر آن هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
این روزها شگرد تازه‌تری از کلاهبرداری، از طریق فضای مجازی، به راه افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، کلاهبرداران هر روز با شگردهای جدید و متنوع سعی در خالی کردن و دستبرد به حساب بانکی افراد دارند. آنها از ترفندهای مختلفی چون برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف چون سهام عدالت، ثبت‌نام خودرو و مواردی از این قبیل با تماس تلفنی و صحبت با لحنی موجه و مودبانه فرد طعمه شده را فریب می‌دهند.

یکی دیگر از این ترفندهای اخیر تماس صوتی با واتس‌آپ می‌باشد که کلاهبردار با طرح گفت‌و‌گو که شما برنده جایزه‌ای شده‌اید که به خط تماس شما متعلق است و برنده یک لوح تقدیر از طرف وزیر ارتباطات و مبلغ ۹ میلیون تومان کمک هزینه‌ی خرید کالا شده‌اید، صحبتش را ادامه‌دار می‌کند و در حالی‌که با خط ثابت تماس گرفته است عنوان می‌کند شماره تماس روابط عمومی صدا و سیما جهت برقراری تماس و دریافت جایزه را یادداشت کنید.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от بانک اول (@bankavl)

اما پیش از آن شخص باید به صندوق پیامک تلفن همراه خود مراجعه کند و کد چهار رقمی از طریق همراه اول ارسال شده است را برای آنها بخوانند و این در حالیست که این کد چهار رقمی را خود آنها ارسال کرده‌اند، این کلاهبردارن برای توجیه کار خود که چرا با واتس‌آپ تماس گرفته‌اند می‌گویند برای استفاده بهینه از فضای مجازی این کار انجام شده است و با خط تلفن شما تماس گرفته نشده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от محمدصفائی | اینستاگرام (@mmdsfi.insta)

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند تجربه طعمه شدن این کلاهبرداران را داشته‌اند و تمام افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند باید مراقب باشند فریب کلاهبرداری‌های اینترنتی را نخورند و بسیار محتاطانه عمل کنند. غالب کاربران آگاهی بخشی را یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала