گزارش و تحلیل

تنها چیزی که مردم ایران از رئیسی می خواهند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehتنها چیزی که مردم ایران از رئیسی می خواهند
تنها چیزی که مردم ایران از رئیسی می خواهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
شاید اگر امروز تیتر این مقاله را بین مردم ایران به پرسش بگذاریم و از مردم بخواهیم مثلا پنچ یا ده چیزی را که از رئیس جمهوری منتخب می خواهند مطرح کنند بیش از ۸۵ میلیون خواسته را می بینیم.

اسپوتنیک - اما به یقین می توان گفت یک خواسته در میان همه مردم ایران مشترک خواهد بود، و آن مبارزه با فساد.

آینده برجام با رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
گزارش و تحلیل
آینده برجام با رئیسی

آقای دکتر قاضی زاده هاشمی در یکی از فیلم های تبلیغاتی انتخاباتی خود یک کار جالب کرد و آن این بود که سفره را تکاند و اظهار داشت اگر رئیس جمهوری شوم همه آنهایی را که سر سفره انقلاب نشسته اند و پس از بیش از چهار دهه هنوز سیر نمی شوند و حاضر نیستند از سر این سفره بلند شوند را از سر سفره بلند خواهد کرد.

علی رغم همه نکات مطرح شده پیرامون این فیلم تبلیغاتی آقای قاضی زاده هاشمی که احتمالا هم توسط رقبای وی مطرح شده بود اما یک نکته مهم در این جریان بود و آن این بود که آقای قاضی زاده هاشمی خواست همه مردم ایران را در یک تصویر مطرح کرد.

البته آقای قاضی زاده هاشمی جزو کاندیداهایی بودند که مطالب بسار مهم و خواستنی برای مردم و جامعه از جمله مساله سربازی و درمان و ... را مطرح کردند که به نظر می آید بد نیست این ایده ها در دولت جدید هم مد نظر قرار گرفته شود.

اما مهم تر از همه اینها امروزه مردم ایران از رئیس جمهوری منتخب می خواهند زالو صفتانی را بر سر سفره انقلاب نشسته اند و خون مردم را می مکند را هم از خود و هم از سفره انقلاب دور کند.

اگر جناب آقای رئیسی همین یک کار یعنی قطع کردن دست این زالو صفتان و بالطبع خشکاندن ریشه فساد را انجام دهد برای همه مردم ایران کافی است، چون مردم ایران بلد هستند خود چگونه کشور خود را بسازند و آباد کنند و در مقابل همه تحریمها و ظلم و ستم دشمنان بایستند.

این به عنوان تحلیل نمی گویم. بلکه بر اساس سوابق تاریخی می گویم.

نامه های حمایت مقامات و سفرای وزارت خارجه ایران از  ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
گزارش و تحلیل
نامه های حمایت مقامات و سفرای وزارت خارجه ایران از ابراهیم رئیسی

هزاران سال است که ایرانیان توانسته اند با انواع و اقسام دشواری ها دست و پنچه نرم کنند و سربلند باشند اما این جریان فساد که توسط زالو صفتان به جان کشور افتاده کمر همه مردم ایران را شکسته.

یکی از کارهایی که این زالو صفتان انجام می دهند این است که در دوران انتخابات کار و زندگی را ول می کنند و در ستاد های انتخاباتی مختلف فعال می شوند تا هر کس در انتخابات برنده شد خود را مدیون آنها بداند.

آقای رئیسی در انتخابات مدیون هیچ کدام از اینها نیست.

آقای رئیسی فقط مدیون خداوند متعال و خون شهدا و مردمی که رفتند پای صندوق های رای تا به فردی که باور دارند از همه جور فساد مملکت پاک و منزه است رای دهند، است.

امروزه برخی پس از اینکه انتخابات تمام شده از کانال های مختلف در تلاش هستند قبل از تشکیل دولت جدید دست خود را جایی بند کنند و به در و دیوار می زنند تا در دولت آتی پست و مقام بگیرند.

قطعا ادامه وجود اینها یعنی استمرار وضع سابق و شرایط سابق.

آقای رئیسی به مردم قول دادند تا هم وغم اولشان مبارزه با فساد باشد و قطعا مبارزه با فساد نیاز به "خیر" گفتن به همین زالو صفت ها است.

زالو صفت هایی که در دوره های مختلف مشاهده می کنیم در دولت های مختلف که از نظر سیاسی و فکری و عقیدتی کاملا با هم در تناقض بودند پست و مقام داشتند و در هر دوره ای رنگ عوض می کنند و همرنگ پیروز انتخابات می شوند و همینها بودند که همه دولت های سابق را زمین زدند.

نشست خبری ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
گزارش و تحلیل
رئیسی گربه را دم حجله کشت

به یاد دارم دقیقا چهار سال پیش در یک مناظره تلوزیونی در شبکه تلوزیونی المیادین حضور داشتم، یکی از دوستان عزیز که در طرف مقابل حضور داشتند مجبور بودند تا از مواضع ضد آقای رئیسی حمایت کنند، من چون مدیون هیچ احدی نبودم عقاید خودم را مطرح می کردم و به دلایلی که برای خود داشتم و هنوز هم دارم، بر اساس باور های شخصی خودم از آیت الله رئیسی حمایت می کردم.

بعد از آن مناظره تعدادی از دوستان به انتقاد از بنده پرداختند که چرا در آن مناظره به آن صراحت و تندی از آقای رئیسی حمایت کردم، و طبیعتا برخی از این افراد در دولت مناصب خوب داشتند یا اینکه بعد ها به دست آوردند.

برایم جالب بود که همان ها در انتخابات اخیر از در و دیوار ستادهای انتخاباتی آقای رئیسی بالا می رفتند و خود را حامی سینه چاک آقای رئیسی معرفی می کردند و امروزه هم طبق برخی اخبار جسته گریخته به دنبال سهم خواهی از آقای رئیسی در دولت هستند و به قول معروف نامه های تبریک فدایت شوم برای آقای رئیسی می نویسند.

حتی در همین انتخابات برخی همزمان صبح که در ستاد های آقای رئیسی بودند عصر و شب در ستاد دیگر رقیبان وی فعال بودند.

شاید بتوان گفت اصل مشکل مملکت ما حضور این افراد در دولت می باشد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
گزارش و تحلیل
رئیسی: اولویت برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در این سرزمین حفظ میشود

برخی از آنها دو دور بازنشسته شده اند و هنوز حاضر نیستند پست و مقام را ترک کنند، نه برای اینکه حقوق دولت خوب است؛ به هر حال همه می دانند که حقوق دولتی در ایران چیزی نیست که برخی برای آن بجنگند بلکه به دلیل اینکه به دنبال سوء استفاده از مناصب و موقعیت های خود هستند.

قطعا اولین قدم جناب آقای رئیسی برای مبارزه با فساد دور کردن این افراد از خود ودولت خود می باشد و قدم دوم مقابله با قوانین و مقررات دست و پا گیری که برخی از این افراد برای منافع خود در سیستم دولتی گنجانده اند (مثل ماجرای صدور مجوز های کذایی که به امضاهای طلایی آنها بند است) و سوم تقویت سازمان ها و نهاد های بازرسی برای بررسی تخلفات در سازمان های دولتی و برخورد با افرادی که از مناصب و موقعیت های خود سوء استفاده می کنند است.

اگر جناب آقای رئیسی بتوانند به همین یک وعده خود یعنی مبارزه با فساد عمل کنند مردم ایران هیچ چیز دیگری از او نخواهند خواست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала