وزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند
وزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
لوید آستین، رئیس پنتاگون در سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت که هنگام تهیه پیشنهادها برای بودجه دفاعی ایالات متحده، احتمال وقوع جنگ های جدید در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت پنتاگون،  وزیر دفاع آمریکا گفت: "وزارت دفاع باید آماده همگام سازی خود  با رقبای ما باشد ... و در صورت لزوم برای  جنگیدن و پیروزی در جنگ بعدی آماده باشد که آخرین نخواهد بود".

جنگ جدید علیه روسیه؛ اسلام گرایان در خدمت آمریکا؟     - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
گزارش و تحلیل
جنگ جدید علیه روسیه؛ اسلام گرایان در خدمت آمریکا؟

به گفته آستین ، در این بودجه نیاز به توجه هر چه جدی تری به چین در نظر گرفته شده است كه در رابطه با آن بیش از 5 میلیارد دلار برای "طرح مهار اقیانوس آرام" هزینه شده است.

وزیر اشاره کرد که یک "بخشنامه داخلی" را با هدف "تقویت مهار چین، احیای مجدد شبکه متحدان و شرکای منطقه ای ما و تسریع در توسعه توانایی های پیشرفته و مفاهیم عملیاتی جدید" صادر کرده است.

علاوه بر این ، آستین "مقابله با خصومت روسیه ، به ویژه در فضای مجازی" را به عنوان یک اولویت مورد توجه در بودجه بندی عنوان کرد.

وی گفت: 10 میلیارد دلار برای امنیت سایبری ، عملیات در فضای مجازی و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه امنیت سایبری اختصاص می یابد.

رئیس پنتاگون همچنین گفت که " بودجه ما با تمرکز بر فضا و دفاع موشکی ... همچنین به ما کمک می کند تا با افزایش توانایی موشک بالستیک کشورهایی مانند کره شمالی و ایران مقابله کنیم."

به گفته آستین ، این بودجه شامل "سرمایه گذاری در سلاح های هایپرسونیک، هوش مصنوعی، میکروالکترونیک، فناوری های 5G ، سیستم های فضای ، کشتی سازی و نوسازی هسته ای است."

وی خاطرنشان كرد كه برنامه ریزی شده که  تقریباً 28 میلیارد دلار برای نوسازی نیروهای سه گانه هسته ای و 112 میلیارد دلار برای تحقیق ، توسعه و آزمایش در زمینه سلاح های جدید اختصاص یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала