نیویورک تایمز: تاسیسات کرج، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند

© Sputnik / Igor Kostin /  مراجعه به بانک تصاویر نیویورک تایمز: تاسیسات کرج، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند
نیویورک تایمز: تاسیسات کرج، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
برخی رسانه ها اعلام کردند که تاسیسات هسته ای ایران که روز چهارشنبه مورد حمله قرار گرفت، پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم را تولید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از دو منبع نوشت که تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران که روز چهارشنبه مورد حمله قرار گرفت و براساس اظهارات مقامات ایرانی خنثی شد، یکی از مراکز ایرانی برای تولید پیشرفته ترین سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم است.

اقدام خرابکارانه اخیر در یکی از ساختمانهای انرژی اتمی، حمله پهپادی نبوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اقدام خرابکارانه اخیر در یکی از ساختمانهای انرژی اتمی، حمله پهپادی نبوده است

به گفته یک منبع ایرانی آگاه از جزئیات حمله و همچنین یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، سانتریفیوژهای این مرکز واقع در کرج نزدیک تهران، در نیروگاه های هسته ای ایران در نطنز و فردو استفاده شده است. نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که پس از اقدام خرابکارانه در تأسیسات هسته ای نطنز در آوریل سال جاری، صدها سانتریفیوژ از کار افتادند و تأسیسات کرج وظیفه جایگزینی آنها را بر عهده داشت.

نیویورک تایمز می نویسد؛ در حمله به تأسیسات کرج، یک ریزپرنده (کوآدکوپتر) مورد استفاده قرار گرفت. یک فرد مطلع آشنا به این حمله به نیویورک تایمز گفته است، به نظر می‌رسد این پهپاد از داخل ایران و از مکانی نه چندان دور از ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در کرج، بلند شده و به این ساختمان برخورد کرده است، اما مشخص نیست که آیا خسارتی ایجاد کرده است یا خیر.

طبق این گزارش، در حا حاضر هیچ کس مسئولیت حمله به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران، تسا، در کرج را به عهده نگرفته است، اما این تاسیسات در بین فهرست اهداف پیشنهادی اسرائیل برای حمله بود که اوایل سال گذشته میلادی به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ارائه شده بود.

روز گذشته خبرگزاری "مهر" در این خصوص نوشت؛ اقدام خرابکارانه‌ای علیه یکی از ساختمان‌های متعلق به سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج صورت گرفت که هیچ خسارت جانی و مالی نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала