گزارش و تحلیل

کبوتری که جان هزاران انگلیسی و ایتالیایی را از مرگ نجات داد

© Flickr / Anton Vakulenko کبوتر
 کبوتر   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
بسیاری از حیوانات به خاطر قهرمانی هایی که در طول هر دو جنگ جهانی نشان دادند، نام خود را در تاریخ ثبت کردند.

اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی العربیه امارات می نویسد: به لطف قهرمانی کبوترها، هزاران نفر نجات یافتند. ما در مورد کبوتر شر آمی صحبت می کنیم، که خود را برای نجات یک گروه نظامی آمریکایی در سال 1918 در جریان جنگ جهانی اول فدا کرد. همچنین قهرمانی کبوتر G. I. Joe  در سال 1943، شناخته شده است. این کبوتر بیش از صد غیرنظامی ایتالیایی و سربازان انگلیسی را نجات داد.

نحوه سنتی ارسال پیام

در طول جنگ جهانی دوم، کبوتر USA43SC6390، معروف به G. I. Joe، عضو گروه ویژه اطلاعات و ارتباطات ایالات متحده بود. G. I. Joe در فورت مونموث، نیوجرسی آموزش دید و سپس در کارزار ایتالیا شرکت کرد. G. I. Joe در نجات صدها نفر کمک کرده است.

در 18 اکتبر 1943، سربازان لشکر 56 پیاده نظام ارتش انگلیس برای شروع حمله هوایی به مواضع سربازان آلمانی در روستای Calvi Vecchia در استان کازرتا ایتالیا، جایی که نیروهای مسلح آلمان نازی در آن زمان مستقر بودند، کمک خواستند.

پوتین: روسیه یاد و حقیقت جنگ جهانی را حفظ خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
پوتین: روسیه یاد و حقیقت جنگ جهانی را حفظ خواهد کرد

بر خلاف انتظار، انگلیسی ها به سرعت به پیش حرکت کردند. آنها توانستند قبل از ورود هواپیماهای متفقین که قرار بود منطقه را بمباران کنند، آلمانی ها را بیرون رانده و شهرک Calvi Vecchia را کنترل کنند.

علاوه بر این، انگلیسی ها سعی کردند با ارسال پیام رادیویی به آمریکایی ها، خواستار لغو حمله هوایی به Calvi Vecchia شوند. به دلیل عدم ارتباط با مقامات آمریکایی، انگلیسی ها از حمله بمب افکن های  نیروهای متفقین که منجر به مرگ تعداد زیادی از مردم، از جمله غیرنظامیان ایتالیا میشد، ترسیدند.

به امید جلوگیری از یک فاجعه، انگلیسی ها به روش سنتی پیام رسانی - کبوتر نامه بر متوسل شدند. آنها قبل از اینکه خیلی دیر شود، یک کبوتر پیام بر برای متحدان آمریکایی خود ارسال کردند.

عملیات موفقیت آمیز و افتخارات

این وظیفه دشوار به کبوتر G. I. Joe سپرده شد. به نوشته منابع، این کبوتر در طول فقط 20 دقیقه 20 مایل پرواز کرد و پیام را به موقع رساند. وقتی G. I. Joe به مقصد رسید، هواپیماهای متفقین برای بمباران Calvi Vecchia آماده پرواز می شدند.

بدین سان، کبوتر G. I. Joe توانست جان صدها غیرنظامی ایتالیایی و سرباز انگلیسی را نجات دهد و طبق منابع دیگر، حدود هزار نفر که می توانستند در جریان بمباران دشمن جان خود را از دست دهند. بنابراین کبوتر G. I. Joe در انگلیس قهرمان ملی اعلام شد.

در نوامبر 1946، G. I. Joe از فورت مونموث به لندن منتقل شد و در آنجا به دلیل شجاعت برجسته و نجات به موقع جان سربازان انگلیسی، مدال دیکین را دریافت کرد. در سال 2019 ، 58 سال پس از مرگ، G. I. Joe مدال شجاعت آمریکا را که با الگو گرفتن از مدال دیکین انگلیس ساخته و معمول شد، دریافت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала