پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد

© Sputnik / Sergei Ilyin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد
پوتین از افزایش امکانات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ناتو در حال افزایش توانایی های نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه بوده و از گفتگو خودداری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین گفت روسیه نگران ایجاد زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای خود و همچنین این واقعیت است که این اتحاد از بررسی مشخص پیشنهادهای مسکو خودداری می کند.

وی در پیام خود به شرکت کنندگان در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت: "ما امیدواریم که عقل سلیم و تمایل به توسعه روابط سازنده با ما سرانجام پیروز شود."

چگونگی پیروزی ناتو بر روسیه در دریای سیاه از نظر ژنرال آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
چگونگی پیروزی ناتو بر روسیه در دریای سیاه از نظر ژنرال آمریکایی

سرگئی شویگو وزیر دفاع  روسیه  به نوبه خود ،خاطرنشان كرد كه ناتو به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای  مهار روسیه و چین تبدیل شده است. به گفته وی ، گرایش به رویارویی نظامی در اروپا تقویت شده و رزمایش های  مداومی  برگزار می شود که وضعیت در مرزهای روسیه را بی ثبات می کند.

وزیردفاع روسیه  افزود ناتو در حال تدارک مسیرهایی برای انتقال عملیاتی نیروها به مناطق نزدیک به روسیه و بلاروس است. در مرزهای شرقی، استقرار موشک های میان برد آمریکایی در آسیا تهدید ایجاد می کند. شویگو یادآوری کرد که پس از خروج ایالات متحده از پیمان نابود سازی چنین سلاح هایی (پیمان INF) ، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
روسیه شرایط برای گفتگو با ناتو را اعلام کرد

مسکو همچنین نگران رزمایش های ناتو در دریای سیاه است. از جمله باید رزمایش اوکراین و آمریکا به نام Sea Breeze  را باید ذکر کرد  که برای ماه های ژوئن و ژوئیه برنامه ریزی شده است. سفارت روسیه در ایالات متحده معتقد است که این مانورها خطر حوادث ناخواسته را در منطقه دریای سیاه افزایش می دهد و  بنابراین باید کنار گذاشته شوند. وزارت خارجه روسیه نیز به همین موضع پایبند است.

به نوبه خود ایگور کوناشنکوف سخنگوی  رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناتو تحت پوشش رزمایش Sea Breeze، به اوکراین سلاح های مدرن تحویل می دهند که بعداً به نیروهای مسلح اوکراین و گردان های ملی گرایان اوکراینی در منطقه دچار درگیری دنباس داده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала