واکنش دولت ایران به اظهارات ند پرایس

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaواکنش دولت ایران به اظهارات ند پرایس
واکنش دولت ایران به اظهارات ند پرایس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
اشتراک
علی ربیعی: ما این اظهار نظر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران و مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران درباره اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات ایران و این‌که این انتخابات آزادانه نبوده است، گفت: ما این اظهار نظر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران و مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم. دولت آمریکا در جایگاهی نیست که صلاحیت اظهارنظر درباره فرآیند انتخابات در ایران و یا کشور دیگری را داشته باشد. به‌خلاف نمایش‌های پر زرق و برق دموکراسی در آمریکا، امروز هیچ ملتی نیست که نداند فرایندهای دموکراتیک در آمریکا تا چه‌اندازه معیوب و متعصبانه هستند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
پرایس: آمریکا در بازگشت همه طرف ها به رعایت شرایط برجام ذینفع است

وی افزود: ادعاهای مشابهی در انتقاد از انتخاباتهای آمریکا نیز مطرح شده است، از جمله از سوی دموکراتها در سال 2000، و از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و حامیان او در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر (2020). ما دولت آمریکا را دعوت می‌کنیم که از دخالت‌های متکبرانه در امور داخلی سایر کشورها و قضاوت درباره سازوکارهای دموکراتیک دیگران دست بردارد و به اصلاح امور داخلی خودشان بپردازند.

سخنگوی دولت ایران در پاسخ به این سؤال که "آیا برنامه دولت جناب روحانی این است که نهایی‌سازی برجام را به دولت بعد بسپرد یا اینکه در روزهای باقی‌مانده به فرجام برساند؟" گفت: از ابتدای آغاز رقابت‌های انتخاباتی تکرار کرده‌ایم که مذاکرات احیای برجام ارتباطی به سیاست داخلی و نتایج انتخابات ندارد و بر اساس سیاست‌های کلان کشور و پیرو خطوط تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب و نهادهای بالادستی، دولت خود را مکلف دانسته است که این مذاکرات را بر مبنای تأمین حداکثری منافع ملی دنبال کند. اگر آمریکا به تعهداتش برگردد، مذاکره‌کنندگان شرایط را به تصمیم‌گیری به نهادهای بالادستی گزارش خواهند داد و منتظر دولت بعد نخواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала