در ایران به گران‌فروشی بلیت هواپیما پایان داده شد

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btماهان
ماهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
اشتراک
در هفته اخیر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، خودسرانه بلیت هواپیما را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، در هفته اخیر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به تعبیر سازمان هواپیمایی کشوری، خودسرانه بلیت هواپیما را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند که با دستور سازمان هواپیمایی از صبح روز 21 ژوئن مجددا با نرخ آبان سال قبل، اقدام به فروش بلیت کردند.

واکنش دولت ایران به اتهام زنی کانیداها درباره گرانی بنزین و حوادث آبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
واکنش دولت ایران به اتهام زنی کاندیداها درباره گرانی بنزین و حوادث آبان

سخنگوی سازمان هواپیمایی روز گذشته به خبرنگاران گفته بود که افزایش بلیت هواپیما در شرایط فعلی، تخلف است و همه شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های فروش را به قیمت مصوب بازگردانند. در آبان ماه سال گذشته بعد از برگزاری چندین جلسه، در نهایت با حذف کف قیمت ها ۱۰درصد افزایش قیمت روی نرخ بلیت هواپیما نسبت به نرخ‌های مصوب خردادماه همان سال اعمال شد.

وی در ادامه افزود: «امکان بازپس گیری پول بلیت از سوی مسافرانی که بلیت هواپیما را با افزایش قیمت ۴۰ درصدی خریداری کردند وجود دارد. مسافران برای بازپس‌گیری مابه التفاوت آن در ابتدا به شرکت فروشنده بلیت مراجعه کنند اگر به نتیجه نرسیدند درخواست و شکایت خود را در سامانه شکایات مردمی سایت سازمان هواپیمایی ثبت کنند».

 به عنوان مثال، نرخ بلیت تهران- کیش که باید در دامنه قیمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان به فروش می رفت، به یک میلیون تومان رسید و در مسیر تهران- کیش که قیمت مصوب، ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است، قیمت بلیت به یک میلیون تومان در یک مسیر رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала