رسانه اسرائیلی: انتخابات ایران ، دشمنان را سردرگم کرده است

© Sputnikرای گیری انتخابات 1400 - 2
رای گیری انتخابات 1400 - 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
اشتراک
یک رسانه اسرائیلی به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت و نوشت که این انتخابات باعث تشدید و علنی شدن شکاف در مواضع ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اطلاع رسانی هاآرتص در گزارش روز سه شنبه اطلاع داد نوع واکنش‌های صورت گرفته به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، نوعی سردرگمی و شکاف در مواضع را بین ایالات متحده از یک سو و اسرائیل از سوی دیگر به وجود آورده است.

جاناتان لایس بن ساموئل در تحلیلی رفتارشناسانه از  مواضع مسئولان ایالات متحده و اسرائیل توضیح داد: در شرایطی که بنت و متحدینش موضع تند و شدیدی را بعد از پیروزی ابراهیم رئیسی در پیش گرفته و تلاش دارند از آن به عنوان اهرم فشاری برای متقاعد کردن قدرت‌های جهانی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران استفاده کنند، واشنگتن بر این باور است نتایج انتخابات ریاست جمهوری نباید به عنوان چالشی برای مذاکرات باشد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
گزارش و تحلیل
حرص و جوش زیاد موجب سکته می شود

این تحلیلگر اسرائیلی خاطر نشان کرد که سردرگمی و اختلاف نظر شدیدی بین مواضع تل‌آویو و واشنگتن در مورد ایران ایجاد شده و افزود: سه روز اول بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران کافی است تا به شکاف حاصل بین واکنش‌های اسرائیل و آمریکا در مورد پرونده هسته‌ای ایران پی ببریم. اختلاف در واکنش‌ها جدیدترین نمونه برای اثبات اختلاف نظر بین دو طرف در رابطه با پرونده ایران محسوب می‌شود.

نویسنده معتقد است با وجود آن که بنت و لاپید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برملا شدن این شکاف‌ها به کار بسته‌اند و حداقل در شرایط فعلی قصد دارند موارد اختلاف فیما بین مشخص نشوند  اما مسئولین اسرائیلی با این حال نتوانسته‌اند عصبانیت و حس انتقادی خود را نسبت به طرف پیروز در انتخابات ایران پنهان کنند.

همین عصبانیت باعث شد تا بنت در همان جلسه آغاز به کار کابینه جدید با حمله به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب از رهبران جهان بخواهد تا مانع از به ثمر رسیدن تلاش‌های برای بازگشت به توافق هسته‌ای (برچیدن تحریم‌های جدید دوره ترامپ علیه ایران) با ایران شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала