نوسان‌های آماری همه‌گیری کرونا در ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
ویروس کرونا همچنان در سراسر ایران فعال و مشغول ایجاد موج‌های سینوسی در کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رشد 26.5 درصدی تعداد مبتلایان روزانه کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد ویروس منحوس همچنان در سراسر ایران فعال است و مشغول ایجاد موج‌های سینوسی در کشور است.

کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند این نوسان‌ها واقعیتی نگران کننده‌ای را نمایان کرده که می‌تواند مشکلات تازه‌ای در این زمینه به کشور تحمیل کند.

آمارهای هفتگی نشان می‌دهد با توجه به فعالیت قابل توجه ویروس جهش یافته در جنوب و جنوب‌شرقی ایران روند افزایش تعداد موارد ابتلا در این مناطق و البته شهرستان‌های همجوار آنها شرایطی ایجاد کرده که احتمال شعله‌ور شدن بحرانی تازه یا همان پیک پنجم کرونا در کشور وجود دارد خصوصاً آنکه آمارها و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد طولانی شدن دوره همه‌گیری باعث شده بخش قابل توجهی از هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه کمتری داشته و به قول معروف عادی انگاری توسعه یافته باشد.

 واکسن «اسپوتنیک وی»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
چه بیمارانی نباید واکسن «اسپوتنیک وی» بزنند؟

جداول آماری به‌خصوص در روز گذشته نشان می‌دهد رشد 26.5 درصدی موارد شناسایی موارد جدید ابتلا در سراسر ایران اثرگذاری 1.4 درصدی در صعود مجدد نرخ بستری ایجاد کرده به‌صورتی که 931 مورد روز شنبه گذشته به 944 نفر بستری در تاریخ 1400/03/30 افزایش یافته باشد.

سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا اظهار داشت: «با توجه به سرایت ویروس جهش یافته کرونا و خطرات و عوارض جدی آن اگر مراقبت بهداشت فردی خود نباشیم زمینه شیوع آن در جامعه و ورود به موج پنجم را فراهم می‌کند. در یک روز 418 نفر در تست‌های انجام شده مثبت بود که نشان از افزایش انفجاری مبتلایان به بیماری کرونا است».

تعداد فوتی‌ها به یک‌هزار و 122 نفر رسید. از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود 49 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند. تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 455 مورد است. مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 42 نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 947 هزار و 47 مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 270 هزار و 880 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین در آخرین آمار اعلام شده در 24 ساعت گذشته 7 نفر جان خود را از دست داده‌اند که بر این اساس مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 4 هزار و 745 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала