رئیسی: امروز هم خود را به دفاع از حقوق بشر موظف می‌دانم

© Photo / IRNAرییسی
رییسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
حقوق بشر محوری‌ترین نکته بود که من دنبال کردم.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در اولین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در باره موضوعات گوناگون تعریف کرد و توضیح داد.

وی در باره رعایت حقوق بشر در ایران گفت:« حقوق بشر محوری‌ترین نکته بود که من دنبال کردم. آنها که اتهام می‌زنند باید گفت که امروز ما در جایگاه مدعی قرار داریم. تمام اقدامات من در مدت مسئولیت در جهت دفاع از حقوق بشر بوده در برابر آنها که اخلال در حقوق انسانها کردند و دست به حرکت‌های داعشی و ضد امنیتی زدند. در دستگاه قضایی بعنوان یک حقوقدان مدعی حقوق انسانها بودم. امروز کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند باید پاسخگو باشند که چگونه حقوق ملت‌ها را نقض می‌کنند. اگر قاضی از حقوق مردم دفاع کرده، او باید مورد تقدیر قرار بگیرد که مردم را در مقابله با تهدیدها امنتیشان را حفظ کردید و من افتخارم این است که در کسوت دادستان از حقوق مردم و آسایش آنها دفاع کردم.  امروز هم خود را به دفاع از حقوق بشر موظف می‌دانم.

در روز آغاز کار دولت ما اعلام خواهیم کرد که تمام بسترهای فسادزا و به‌نحوی بسترهایی که ایجاد رانت می‌کند باید خاتمه داده شود و زمینه‌های رانت و فساد را از بین ببرند و سازوکارها اصلاح شود و اولین اقداماتی که خواهیم کرد توجه به وضعیت اشتغال و مسکن مردم خواهد بود و دست‌اندرکاران بخش های مختلف حضور فعال با مشارکت مردم داشته باشند.

اولویت ما در این دولت در سیاست داخلی بهبود وضعیت کسب و کار، بهبود شرایط و وضعیت معیشت و بهبود شرایط در دولت و نظام اداری کارآمدی رقم زده خواهد شد. باید یک نظام اداری کارآمد، سالم و قانونمدار توسط نیروهای کارآمد، انقلابی و فساد ستیز شکل بگیرد».

رئیس تصریح کرد:« من در تشکیل دولت وامدار مردم خواهیم بود. کارآمدی، ضدفساد بودن و مرمدار بودن از شاخص های من در تشکیل دولت است. توصیه‌ام به رسانه‌ها این است که گمانه‌زنی نکنید. ما در اختیار شما سامانه‌ای قرار می‌دهیم که با شاخص هایی که اعلام می‌کنیم افرادی که می‌تواند در دولت آتی تاثیرگذار باشد معرفی کنند. محور برنامه دولت مردمی شایسته‌سالاری است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала