گزارش و تحلیل

رئیسی: اشتغال و مسکن اولین فرمان اجرایی ام خواهد بود

© Photo / IRNAرئیسی: اشتغال و مسکن اولین فرمان اجرایی ام خواهد بود
رئیسی: اشتغال و مسکن اولین فرمان اجرایی ام خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
نظام اداری که بعضا بروکراسی های آن بسیاری از اقدامات تحولی در کشور را دچار موانع می کرد پایان خواهد یافت.

آقای آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران در اولین نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی گفت: «حماسه بیست و هشتم خرداد امسال جلوه ای است از حضور با اراده مردم عزیز ایران و پیام مهم و بزرگی برای تمام جهانیان داشت، حضور مردم ایران علیرغم کرونا فشارهای جهانی و برخی گله‌مندی ها از شرایط اقتصادی و آرام گرفت».

این حضور پیام‌های مختلف داشت پیام وحدت و انسجام ملی، پیام ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی و زندگی آنها، پیام مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود، پیام پا فشاری بر ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم راه امام، بزرگان و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران سیاست های داخلی خود را این گونه بر شمرد: «سیاست داخلی و اولویت های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب و کار مردم، بهبود شرایط و معیشت مردم عزیز و بهبود شرایط در دولت خواهد بود که نظام اداری کارآمدی را رقم می زند، نظام اداری که بعضا بروکراسی های آن بسیاری از اقدامات تحولی در کشور را دچار موانع می کرد پایان خواهد یافت و یک نظام اداری کارآمد و قانون مدار توسط نیروهای کارآمد انقلابی و فساد ستیزی در کشور شکل خواهد گرفت».

عراقچی: حضور در انتخابات پشتوانه محکمی برای سیاست خارجی مقتدر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
عراقچی: حضور در انتخابات پشتوانه محکمی برای سیاست خارجی مقتدر است

وی در ادامه پیرامون سیاست خارجی خود افزود: «تعامل ما با تمام کشورهای دنیا قطعا متوازن خواهد بود، هر مذاکره‌ ای که منافع ملی ما در آن تامین شود و مورد حمایت و خواهد بود اما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نه مذاکره برای مذاکره باشد آن فرسایشی شود بلکه باید هر نشستی نتیجه داشته باشد و آورده‌ای برای ملت ایران در آن وجود داشته باشد».

آقای آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی برچیدن تمامی بسترهای فساد را اولین اقدام اجرایی خود در هنگام ورود به پاستور دانسته و تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف به ایجاد زمینه‌های از بین بردن رانت خواری و فساد را در کشور عنوان کرد و تاکید کرد: « این ساز و کارها توسط دولت اصلاح میشود و اولین اقداماتی که خواهیم داشت مسئله توجه به وضعیت اشتغال و مسکن مردم خواهد بود که دست‌ اندرکاران بخش های مختلف در این رابطه باید حضوری فعال با مشارکت مردم عزیز داشته باشند».

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها را ناقض برجام و اروپایی‌ها را بد تعهد در مقابل برجام اعلام کرد و اظهار داشت: « توصیه من به آمریکایی ها این است که به تعهد خود باز گردید و آن را اجرا کنید، اروپایی‌ها نیز نباید تحت فشارها و سیاست‌های آمریکا قرار بگیرند و به آنچه در برجام آن را متعهد شدند عمل کنند، مطالبه ملت ایران این است که اروپایی‌ها به آنچه در برجام آن را متعهد شدند عمل کنند خواسته ملت ایران دفاع از حقوق خود است و ما حق آنان را دنبال خواهیم کرد».

آیت الله ابراهیم رئیسی ادامه روند مذاکرات برجام را اینگونه توصیف کرد: «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار را دنبال خواهند کرد و گزارشاتی را به ما داده‌ اند که تیم سیاست خارجی من در حال بررسی گزارشات عزیزان در حال مذاکره هستند، در مورد تحریم ها، آمریکایی ها موظف هستند که تمامی تحریم‌ های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو کنند آنچه بارها تاکید کردیم و هم در این دولت و هم در دولت آینده نیز دنبال خواهد شد لغو تمامی تحریم‌ها و راستی‌آزمایی است که محور سیاست خارجی ما خواهد بود.

 چرا علیرغم اینکه دولت‌ ایران و ملت ایران به تعهدات خود عمل کرده است آنها در انجام تعهدات خود کوتاهی می‌کند؟ این پاسخی است که آمریکا باید به دنیا بدهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала